Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > SPONSORLUK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPONSORLUK Birinci düzey HİT 325 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. İSMAİLCAN DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ İSMAİLCAN DOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Konferans tipi ders, tartışma
Dersin amacı Halkla ilişkiler alanının önemli bir ayağı olan sponsorluğun çeşitleri, hazırlık aşaması, uygulama aşaması ve değerlendirme aşamasını örnekler ışığında irdelemek amaçlanmaktadır. Ders kapsamında çevre, spor, sanat ve kültür alanında hem yurtiçinde hem de yurtdışında yapılan sponsorluk faaliyetleri tartışılacaktır.
Dersin tanımı Halkla İlişkiler ve Tanıtımda sponsorluk uygulamaları detaylıca anlatılır.

Dersin içeriği
1- Sponsorluk kavramı ve tarihsel gelişim süreci
2- Sponsorluğun gelişimi ve yapılmasını gerekli kılan nedenler
3- Sponsorluk kategorilerinin sınıflandırılması
4- Sponsorluk alanları (Spor ve Kültür sanat)
5- Sponsorluk alanları (Sosyal Sponsorluk)
6- Sponsorluk alanları (Spor)
7- Sponsorluk alanları (Çevre)
8- Sponsorluğun amaçları
9- Sponsorluğun halkla ilişkiler amaçları
10- Sponsorluğun reklam amaçları
11- Sponsorluğun pazarlama amaçları
12- Sponsorluk sözleşmesi ve hukuku
13- Sponsorluk sözleşmesi ve hukuku
14- Örnek sponsor uygulamalarının incelenmesi
15- Örnek sponsor uygulamalarının incelenmesi
16- Örnek sponsor uygulamalarının incelenmesi
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- SPONSORLUĞUN TANIMI YAPABİLECEKTİR
2- SPONSORLUK VE MESENLİK ARASINDAKİ FARKLARI BİLECEKTİR.
3- .SPONSORLUĞUN GELİŞİM SÜRECENİ ÖĞRENECEKTİR.
4- SPONSORLUĞUN HALKLA İLİŞKİLER, REKLAM VE PAZARLAMA AMAÇLARINI ÖĞRENCEKTİR
5- SPONSORLUK TÜRLERİNİ ÖĞRENECEKTİR.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 10 20
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sponsorluk, Aydemir Okay, Der Yayınları
Yardımcı Kaynaklar Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sponsorluk, Aydemir Okay, Epsilon Yayınları Sponsorluk Sözleşmesi, Gülçin Elçin Grassinger, Seçkin Yayıncılık

Ders ile ilgili dosyalar