Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SPONSORLUK |
Birinci düzey |
HİT 325 |
Seçmeli |
5 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. İSMAİLCAN DOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ İSMAİLCAN DOĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans tipi ders, tartışma
|
Dersin amacı
|
Halkla ilişkiler alanının önemli bir ayağı olan sponsorluğun çeşitleri, hazırlık aşaması, uygulama aşaması ve değerlendirme aşamasını örnekler ışığında irdelemek amaçlanmaktadır. Ders kapsamında çevre, spor, sanat ve kültür alanında hem yurtiçinde hem de yurtdışında yapılan sponsorluk faaliyetleri tartışılacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Halkla İlişkiler ve Tanıtımda sponsorluk uygulamaları detaylıca anlatılır.
|
1- |
Sponsorluk kavramı ve tarihsel gelişim süreci
|
2- |
Sponsorluğun gelişimi ve yapılmasını gerekli kılan nedenler
|
3- |
Sponsorluk kategorilerinin sınıflandırılması
|
4- |
Sponsorluk alanları (Spor ve Kültür sanat)
|
5- |
Sponsorluk alanları (Sosyal Sponsorluk)
|
6- |
Sponsorluk alanları (Spor)
|
7- |
Sponsorluk alanları (Çevre)
|
8- |
Sponsorluğun amaçları
|
9- |
Sponsorluğun halkla ilişkiler amaçları
|
10- |
Sponsorluğun reklam amaçları
|
11- |
Sponsorluğun pazarlama amaçları
|
12- |
Sponsorluk sözleşmesi ve hukuku
|
13- |
Sponsorluk sözleşmesi ve hukuku
|
14- |
Örnek sponsor uygulamalarının incelenmesi
|
15- |
Örnek sponsor uygulamalarının incelenmesi
|
16- |
Örnek sponsor uygulamalarının incelenmesi
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
SPONSORLUĞUN TANIMI YAPABİLECEKTİR
|
2- |
SPONSORLUK VE MESENLİK ARASINDAKİ FARKLARI BİLECEKTİR.
|
3- |
.SPONSORLUĞUN GELİŞİM SÜRECENİ ÖĞRENECEKTİR.
|
4- |
SPONSORLUĞUN HALKLA İLİŞKİLER, REKLAM VE PAZARLAMA AMAÇLARINI ÖĞRENCEKTİR
|
5- |
SPONSORLUK TÜRLERİNİ ÖĞRENECEKTİR.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
10
|
20
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
90
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sponsorluk, Aydemir Okay, Der Yayınları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sponsorluk, Aydemir Okay, Epsilon Yayınları
Sponsorluk Sözleşmesi, Gülçin Elçin Grassinger, Seçkin Yayıncılık
|
|