Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BESİN TÜKETİM ARAŞTIRMALARI |
Üçüncü düzey |
BDY 610 |
Seçmeli |
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MÜGE YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MÜGE YILMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Ulusal, toplumsal ve bireysel düzeyde besin tüketiminin saptanması ve sonuçların değerlendirilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Toplumun ve bireyin beslenme durumunun saptanmasında kullanılan yöntemler.
|
1- |
Besin tüketim araştırmaları ve önemi.
|
2- |
Besin tüketimini saptamada kullanılan yöntemler.
|
3- |
Besin denge cetvelleri.
|
4- |
Hane halkı besin tüketiminin saptanması.
|
5- |
Bireysel besin tüketimini saptamada kullanılan yöntemler (Besin tüketim sıklığı anketleri.
|
6- |
Bireysel besin tüketimini saptamada kullanılan yöntemler (Besin tüketimi hatırlatma).
|
7- |
Bireysel besin tüketimini saptamada kullanılan yöntemler (Diyet Öyküsü).
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Enerji ve besin ögeleri için günlük önerilen alım miktarları (RDA, DRI, EAR, UL, TÜBER).
|
10- |
Enerji ve besin ögeleri için günlük önerilen alım miktarları (Makro besin öğeleri).
|
11- |
Enerji ve besin ögeleri için günlük önerilen alım miktarları (Mikro besin öğeleri).
|
12- |
Dönem içinde verilen ödev sunumları.
|
13- |
Dönem içinde verilen ödev sunumları.
|
14- |
Dönem içinde verilen ödev sunumları.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bireysel, toplumsal ve ulusal düzeyde besin tüketiminin saptanmasında kullanılan yöntemleri öğrenir.
|
2- |
Besin tüketiminin saptanmasında kullanılan yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarını öğrenir.
|
3- |
Besin tüketim sıklığı almayı öğrenir.
|
4- |
24 saatlik besin tüketim kaydı almayı öğrenir.
|
5- |
Diyet öyküsü almayı öğrenir.
|
6- |
Besin tüketim araştırmalarının sonuçlarını değerlendirebilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
|
|
2- |
Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
|
|
3- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
|
|
4- |
Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
|
|
5- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
|
|
7- |
Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
|
|
8- |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
1
|
20
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
20
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
6
|
24
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
6
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Patterson RE, Pietinen P. Assesment of Nutritioanl Status in Individuals and Populations. In: Gibney M.J, Margetts B.M, Kearney J.M, Arab L. ed (s). Public Health Nutrition 1st ed. UK: Blackwell Science 2- Maclntyre UE. Measuring Food Intake. In: Gibney M.J, Lanham-New SA, Cassidy A, Vorster HH ed(s). Introduction to Human Nutrition 2nd ed. Wiley-Blackwel
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-Patterson RE, Pietinen P. Assesment of Nutritioanl Status in Individuals and Populations. In: Gibney M.J, Margetts B.M, Kearney J.M, Arab L. ed (s). Public Health Nutrition 1st ed. UK: Blackwell Science
2- Maclntyre UE. Measuring Food Intake. In: Gibney M.J, Lanham-New SA, Cassidy A, Vorster HH ed(s). Introduction to Human Nutrition 2nd ed. Wiley-Blackwell.
|
|