Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (doktora) > BESİN TÜKETİM ARAŞTIRMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BESİN TÜKETİM ARAŞTIRMALARI Üçüncü düzey BDY 610 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MÜGE YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MÜGE YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Ulusal, toplumsal ve bireysel düzeyde besin tüketiminin saptanması ve sonuçların değerlendirilmesi.
Dersin tanımı Toplumun ve bireyin beslenme durumunun saptanmasında kullanılan yöntemler.

Dersin içeriği
1- Besin tüketim araştırmaları ve önemi.
2- Besin tüketimini saptamada kullanılan yöntemler.
3- Besin denge cetvelleri.
4- Hane halkı besin tüketiminin saptanması.
5- Bireysel besin tüketimini saptamada kullanılan yöntemler (Besin tüketim sıklığı anketleri.
6- Bireysel besin tüketimini saptamada kullanılan yöntemler (Besin tüketimi hatırlatma).
7- Bireysel besin tüketimini saptamada kullanılan yöntemler (Diyet Öyküsü).
8- Ara sınav
9- Enerji ve besin ögeleri için günlük önerilen alım miktarları (RDA, DRI, EAR, UL, TÜBER).
10- Enerji ve besin ögeleri için günlük önerilen alım miktarları (Makro besin öğeleri).
11- Enerji ve besin ögeleri için günlük önerilen alım miktarları (Mikro besin öğeleri).
12- Dönem içinde verilen ödev sunumları.
13- Dönem içinde verilen ödev sunumları.
14- Dönem içinde verilen ödev sunumları.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bireysel, toplumsal ve ulusal düzeyde besin tüketiminin saptanmasında kullanılan yöntemleri öğrenir.
2- Besin tüketiminin saptanmasında kullanılan yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarını öğrenir.
3- Besin tüketim sıklığı almayı öğrenir.
4- 24 saatlik besin tüketim kaydı almayı öğrenir.
5- Diyet öyküsü almayı öğrenir.
6- Besin tüketim araştırmalarının sonuçlarını değerlendirebilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 6 24
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 6 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-Patterson RE, Pietinen P. Assesment of Nutritioanl Status in Individuals and Populations. In: Gibney M.J, Margetts B.M, Kearney J.M, Arab L. ed (s). Public Health Nutrition 1st ed. UK: Blackwell Science 2- Maclntyre UE. Measuring Food Intake. In: Gibney M.J, Lanham-New SA, Cassidy A, Vorster HH ed(s). Introduction to Human Nutrition 2nd ed. Wiley-Blackwel
Yardımcı Kaynaklar 1-Patterson RE, Pietinen P. Assesment of Nutritioanl Status in Individuals and Populations. In: Gibney M.J, Margetts B.M, Kearney J.M, Arab L. ed (s). Public Health Nutrition 1st ed. UK: Blackwell Science 2- Maclntyre UE. Measuring Food Intake. In: Gibney M.J, Lanham-New SA, Cassidy A, Vorster HH ed(s). Introduction to Human Nutrition 2nd ed. Wiley-Blackwell.

Ders ile ilgili dosyalar