Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > YAKIT PİLLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAKIT PİLLERİ Birinci düzey ESMS 001 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersi almak için bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MERT TAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç Dr. Gamze Genç
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Seyfettin Gürel
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı Enrji Sistemleri Mühendisliği öğrencilerine hidrojen enerjisini ve yakıt pili teknolojisini tanıtmak, elektro kimyasal reaksiyonları öğretmek, yakıt pili çeşitlerini tanıtmak, yakıt pilinde meydana gelen kayıpları öğretmektir.
Dersin tanımı Yakıt pili nedir, yakıt pili çeşitleri, elektro kimyasal reaksiyonlar, yakıt pili performansı, aktivasyon, ohmik ve konsantrasyon kayıpları

Dersin içeriği
1- Yakıt pilinin tarihsel gelişimi
2- Yakıt pili nedir
3- Yakıt pili çeşitleri nelerdir
4- Yakıt pili komponentleri
5- Yakıt pilinin elektro kimyası
6- Ohm kanunu
7- Faraday kanunu
8- Ohm ve Faraday kanununun yakıt pilindeki uygulamaları
9- PEM yakıt pili teknolojisi
10- Yakıt pili performansı
11- Aktivasyon kayıpları
12- Ohmik kayıplar
13- Konsantrasyon kayıpları
14- Yakıt pilinde meydana gelen kayıpların matematiksel analizi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yakıt pilleri ve yakıt pili teknolojisi konusundaki kavramları tanımlayabilecek
2- Çeşitli örnekler ile yakıt pili özelliklerini kavramak
3- Yakıt pilleri termodinamiği ve elektrokimyası konularını tartışır.
4- Yakıt pillerinin yararlarını ve kullanım amaçlarını açıklar.
5- Yakıt pilinde meydana gelebilecek kayıplarını belirler.
6- Yakıt pili performansını artırabilecek tasarımlar yapabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 2 2
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     71
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 75
Kısa sınav 0 20
Ödev 0 5
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fuel Cell Engines Yazar: Matthew M. Mench
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar