Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm İşletmeciliği > TURİZM PAZARLAMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TURİZM PAZARLAMASI Birinci düzey TUR304 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KENAN GÜLLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. KURTULUŞ KARAMUSTAFA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. MUSTAFA ÜLKER
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin turizm pazarlama karması ile tutundurma karmasını turizm sektörü örnekleriyle kavramalarını sağlamak.
Dersin tanımı Bu derste hizmet pazarlaması temelli olarak öğrencilere pazarlama konusu anlatılmaktadır. Öğrenciler, "Genel Pazarlama" dersinde öğrendiklerini turizm işletmeleri ve turizm sektörü özelinde entegre edebilme becerisini kazanarak, tutizmde pazarlama konusunu öğrenmektedir.

Dersin içeriği
1- Turizm Sistemi ve Turizm Pazarlaması ile İlgili Temel Kavramlar
2- Turizm Sistemi ve Turizm Pazarlaması ile İlgili Temel Kavramlar
3- Hizmetlerin Temel Özellikleri
4- Turizm İşletmelerinde Ürün ve Ürün Geliştirme
5- Pazar, Pazar Bölümlemesi ve Pazarlama Stratejileri
6- Turizm İşletmeleri Pazarlama Çevresi Analizi ve AR-GE
7- Turizmde Tüketici Davranışı
8- Turizmde Hedef Pazarların Seçimi
9- Turizm Ürünü
10- Turizm İşletmelerinde Fiyatlandırma
11- Turizmde Dağıtım Kanalları
12- Turizm İşletmelerinde Tutundurma
13- Pazarlama Faaliyetlerinin Uygulanması ve Değerlendirilmesi
14- Turizm İşletmeleri Açısından Modern Pazarlama Teknikleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Turizm pazarlama araçlarını öğrenme.
2- Hizmet geliştirme süreçlerini anlama.
3- Fiyatlandırma türlerini ve sürecini kavrama.
4- Tutundurma karmasını anlama.
5- Dağıtım fonksiyonunu öğrenme.
6- E-pazarlama faaliyetlerini anlama.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3- İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7- Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10- İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11- Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16- Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18- Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19- Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20- Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kozak N. (2013), Turizm pazarlaması, Detay yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Öğretim elemanı tarafından verilen destek materyaller ve sunum dosyaları.

Ders ile ilgili dosyalar