Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GİRİŞİMCİLİK |
Üçüncü düzey |
ENM 307 |
|
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ERCAN ŞENYİĞİT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÜRBÜZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere girişimcilik hakkında bilgiler vermek, örnek olarak ele alınan rol model girişimcilerin girişim hikayelerini kendi ağızlarından öğrencilere karşılıklı olarak anlatımın sağlayarak empati kurmak. Girişimcilik türleri hakkında bilgiler vermek.
|
Dersin tanımı
|
Girişimcilik ve esasları hakkında bilgi verilen seçmeli ders.
|
1- |
Girişimcilik ve girişimcilik türleri,
|
2- |
Girişimcide bulunması gereken özellikler,
|
3- |
Girişimcide bulunması gereken özellikler,
|
4- |
Girişimcilik ve Gİrişimcilik Süreçleri,
|
5- |
Girişimcilik ve Gİrişimcilik Süreçleri,
|
6- |
İç Girişimcilik, Girişimcilikte Yaratıcılık,
|
7- |
İç Girişimcilik, Girişimcilikte Yaratıcılık,
|
8- |
Girişimcilikte İnovasyon, İşPlanı, Girişim Finansmanı,
|
9- |
Yıl İçi Sınavı
|
10- |
Girişimcilikte İnovasyon, İşPlanı, Girişim Finansmanı,
|
11- |
Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Girişimcilik,
|
12- |
Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Girişimcilik,
|
13- |
Girişimcilik ve Ekonomik Gelişme.
|
14- |
Girişimcilik ve Ekonomik Gelişme.
|
15- |
FİNAL Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Girişimcilik hakkında bilgi kazanımı sağlamış olmak
|
2- |
Rol model olarak seçilmiş kişileri dinleyerek girişimci olmak için bir yol haritası çizecek kadar donanıma ulaşmak.
|
3- |
Etkin iletişim kurma becerisi kazandırmak
|
4- |
Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirmek
|
5- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci oluşturmak
|
6- |
Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebilme ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
3
|
15
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
86
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Öğretim elemanı ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1) Arıkan, Semra (2004), Girişimcilik, Siyasal kitabevi, Ankara. 2) Yelkikalan, N. (Edt.) (2013), Girişimcilik, Beta Yayınevi, İstanbul. 3) Tekir, Görkem (2006), Proje Yönetimi Kavramları Metodolojisi ve Uygulamaları, Çağlayan Kitabevi. 4) Albayrak, Burhan (2009), Proje Yönetimi ve Analizi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. 5) Lewis, James P. (2001), Project Planning Scheduling & Control, Mc Graw Hill.
|
|