Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET UMUR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet UMUR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Başta dersin öğretim temel sorunları ortaya koyar. Öğrenciler daha çok dinleyci pozisyonundadır. Zamanla öğrenciler de aktif olarak tartışmalara katılırlar
|
Dersin amacı
|
Sektörün sorunlarını ortaya koymak çözüm yolları üretmektir
|
Dersin tanımı
|
Turizm sektörnün sorunlarını tespit edilir ve çözüm yolları ortaya konulur
|
1- |
Ekonomik çevre ile ilgili sorunlar: Küreselleşme ve krizler, sürdürülebilir turizm
|
2- |
Sosyo kültürel çevre ile ilgili sorunlar: Doğal miras, kültürel miras
|
3- |
Çevre sorunları: İklim değişiklikleri, Eko turizm, Altenatif turizm
|
4- |
Turizm pazarlamasında karşılaşılan sorunlar: markalaşma ile ilgili sorunlar, elektronik pazarlama ve sorunlar
|
5- |
Sosyal medya ile ilgili sorunlar, dağıtım kanallarının dönüşümü, demografif değişimlerin sektöre etkileri ve ortaya çıkardığı sorunlar
|
6- |
Turizm yönetimind ekarşılaşılan başlıca sorunlar: Otel işletmelerinde yaşanan sorunlar
|
7- |
Yiyecek İçecek İşletmelerinde Yaşanan Sorunlar, Eğlence İşletmelerinde Yaşanan Sorunlar
|
8- |
Havalimanı İşletmelerinde yaşanan sorunlar, Ulaştırma İşletmelerinde yaşanan sorunlar
|
9- |
Tur Operatörleri İşletmelerind eyaşanan sorunlar, İnsan kaynakları ve istihdamla ilgili yaşanan sorunlar
|
10- |
Mevzuatla ilgili sorunlar
|
11- |
Kurumsal yapıyla ilgili sorunlar
|
12- |
Yerel Yönetimlerle İlgili karşılaşılan sorunlar
|
13- |
Turizm Eğitimiyle ilgili karşılaşılan sorunlar
|
14- |
Genel olarak sorunların tartışılması ve bazı çözüm önerilerinin ortaya konulması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci sektörün sorunları hakkında daha geniş bir perspektiften bilgi sahibi olur.
|
2- |
Sorunların çözümüne yönelik neler yapılabilir sorusuna yoğunlaşır.
|
3- |
Farklı sorun alanları ile yüzleşir: küreselleşmeden, çevre sorunlarına kadar geniş bir yelpazede.
|
4- |
Kamu otoritelerinin merkezi ve yerel yönetimlerin sorunların ortaya çıkmasında ve sorunlarla mücadeledeki rolü ve önemini anlar.
|
5- |
Sorunlarla mücadelede hukukun önemini ortaya koyabilir.
|
6- |
Sorunlarla mücadelede gerek işletmelerin gerekse hükümetlerin kararlılıklarının önemini anlar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm alanındaki kavramları ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirme
|
|
2- |
Turizm işletmeciliği ile ilgili tartışma ve analizleri paydaşlara sunma
|
|
3- |
Turizm alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanma
|
|
4- |
Turizm ile ilgili çalışma alanına yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları yorumlama
|
|
5- |
Turizm veya yakın alanlarda geliştirilen modelleri kullanma ve yorumlama
|
|
6- |
Turizm alanıyla ilgili proje yürütme, yürütülen projelerde katılımcı olarak görev alma
|
|
7- |
Turizm işletmeciliği alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme
|
|
8- |
Turizm alanındaki karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme
|
|
9- |
Turizm alanıyla ilgili olarak toplumun ilgi, istek ve ihtiyaçlarını belirleme
|
|
10- |
Toplumun turizm işletmeciliği alanını da etkileyen sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
0
|
1
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
10
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
3
|
5
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Şule Aydın Tükeltürk; Mustafa Boz, Turizmde Güncel Konu ve Eğilimler, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Konuyla ilgili bir literatür taraması ve yardımcı yayın listesi öğrenciye dönem başında verilmektedir
|
|