Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EĞİTİMDE DRAMA |
Üçüncü düzey |
MB 007 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DÜRDANE TOR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dürdane Tor
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
• Yaratıcı drama alanına yönelik olarak olumlu tutum geliştirmek
• Yaratıcı drama ve onunla ilişkili temel kavramları kavramak
• Sınıf-içi yaratıcı drama uygulamalarının farkında olmak
• Yaratıcı drama dersi tasarlamak
• Sosyal bilgiler öğretiminde yaratıcı dramanın amacını ve önemini fark etmek
|
Dersin tanımı
|
Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları (drama, yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu, kukla,
pandomim vb.); yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları ve öğeleri; rol oynama ve doğaçlama; yaratıcı dramanın tarihçesi; toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama
basamakları; eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı.
|
1- |
Tanışma ve dersin tanıtılması, izlencenin paylaşılması
|
2- |
Yaratıcı drama iletişim ve etkileşim
|
3- |
Grup içi güven ve uyum çalışmaları
|
4- |
Yaratıcı drama ve oyun
|
5- |
Yaratıcı drama, temel öğeleri ve aşamaları
|
6- |
Dramatik kurgunun bileşenleri
|
7- |
Yaratıcı drama plan bilgisi
|
8- |
Yaratıcı dramada kullanılan teknikler
|
9- |
Sosyal bilgiler öğretiminde yaratıcı drama
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dramaya ilişkin temel kavramları bilir.
|
2- |
Eğitimde dramanın yeri ve önemini kavrar.
|
3- |
Sosyal bilgiler öğretiminde dramanın yeri ve önemini kavrar.
|
4- |
Oyunun eğitiminde yeri ve önemini kavrar.
•
|
5- |
Dramada iletişim ve etkileşimin önemini fark eder.
|
6- |
Grup-içi güven ve uyumun önemini fark eder.
|
7- |
Dramanın öğelerini ve aşamalarını sıralar.
|
8- |
Dramatik kurgunun bileşenlerini söyler.
|
9- |
Eğitiminde kullanılabilecek çeşitli yaratıcı drama tekniklerini tanır.
|
10- |
Drama ders planı geliştirir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
14
|
3
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
90
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
10
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
60
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Yapı Kredi Yayınları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Adıgüzel, Ö. (2006). Yaratıcı drama kavramı, bileşenleri ve aşamaları. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 17-30.
Çalışkan, N. & Karadağ, E. (2014). Eğitimde Drama Teorik temelleri ve Uygulama Örnekleri. Ankara: Anı Yayıncılık
• Erdoğan, T. (2017). Drama: Okul Öncesinden İlköğretime, Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Eğiten Kitap
Erdoğan, T. (2016). Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap
Hanbay, O. (2013). Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık
Sekmen, M. (2015). Yaratıcı Drama ve Oyunculuk Etkinliği Olarak Hikâye Anlatımı. Ankara: Pegem Akademi
Uşaklı, H. (2014). Drama ve İletişim Becerileri: Teori, Araştırma ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayıncılık
Üstündağ, T. (2001). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Ankara: Pegama Yayıncılık
Yıldırım, G. & Işık-Gürşimşek, A. (2014). Oyunlarla Kavram Eğitimi: Etkinlik Örnekleri Öğretmen ve Aile Elkitabı. Ankara: Anı Yayıncılık
|
|