Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İŞLETME BÜTÇELERİ |
Üçüncü düzey |
İŞL 522 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ MURAT ESMERAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. MURAT ESMERAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
organizasyonlarda yönetici düzeyinde ihtiyaç duyulacak bütçe oluşturma, finansal tablo analizi gibi konulara odaklanılmaktadır. Genel olarak yönetim muhasebesinin işletme yönetimindeki ve muhasebe bilimi içindeki yeri belirlendikten sonra sivil toplum kuruluşlarında muhasebe maliyeti ve alternatif maliyet hesaplamaları ve maliyet-hacim-kar ilişkileri incelenecektir.
|
Dersin tanımı
|
Kar planlaması ve kontrolü anlatılacaktır.
|
1- |
Giriş ve Dersin Tanıtımı
|
2- |
Finansal Planlama :Kapsamı,Varsayımları,Boyutları,Süreci
|
3- |
İşletme Bütçeleri Hakkında Genel Bilgiler
|
4- |
Bütçelemenin Genel Esasları,İşletme Bütçeleri Sisteminin Kapsamı
|
5- |
Sorumluluk Muhasebesi
|
6- |
Bütçelerin Hazırlanması:Satış ve Üretim Bütçeleri
|
7- |
Direkt İlkmadde ve Malz.Bütçeleri,Direkt İşçilik Gid.Bütçesi
|
8- |
Genel Üretim Gid.Bütçesi, Üretim Maliyeti Bütçesi ve Sat.Mal.Bütçesi
|
9- |
Arasınav
|
10- |
Arasınav
|
11- |
Faaliyet Giderleri Bütçesi, Yatırım Bütçesi
|
12- |
Nakit Bütçesi, Finansman Giderleri Bütçesi
|
13- |
Üretim İşletmelerinde Bütçeleme:Monografi
|
14- |
Ticaret İşletmelerinde Bütçeleme: Monografi
|
15- |
Tam ve Değişken Maliyetleme
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İşletme bütçesi sistemini tanıyabilme.
|
2- |
İşletme bütçesi sisteminde bütçeleri hazırlayabilme
|
3- |
Tam ve Değişken Maliyetlemeye göre rapor hazırlayabilme
|
4- |
Ticari işletme bütçelerini listeleyebilme.
|
5- |
Üretim İşlemleri bütçelerini sıralayabilmek.
|
6- |
Sapma analizlerin hesaplayabilme.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat Tarihi çalışma alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. Bununla ilgili çalışmalar yürütür ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur.
|
|
2- |
Disiplinler arası çalışma yapar, alanıyla ilgili gelişmeleri ve tartışmaları takip eder, bilgileri sistematik olarak değerlendirir. Uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
|
|
3- |
Sanat tarihiyle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirebilmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır ve kullanır
|
|
4- |
Alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek çözümler ve yorumlar; bilgi birikimi ile kendi alanında ve farklı alanlardaki uzman kişilerle tartışır.
|
|
5- |
Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar, yeni öneriler getirir.
|
|
6- |
Özgün bir konuyu araştırır, kavrar ve edindiği verileri yorumlayarak bilginin sınırlarını genişletir.
|
|
7- |
Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri kullanarak projeler yürütür ve alanına yenilik getirecek uluslararası ve ulusal yayınlar yaparak bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
|
|
8- |
Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alanda çalışma yetkinliğine sahip olur.
|
|
9- |
Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirir, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur.
|
|
10- |
Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, belgeler ve kullanır. Tarihi-kültürel çevrenin korunması için gerçekleştirilenleri bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
3
|
24
|
Ödevler
|
1
|
12
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
6
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
18
|
18
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
25
|
25
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Vasfi Haftacı, İşletme Bütçeleri, beta Yayınları, 2010
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Cem Niyazi Durmuş, Mahmut Vefa Toroslu, İşletme Bütçeleri
|
|