Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Sanat Tarihi (doktora) > İŞLETME BÜTÇELERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İŞLETME BÜTÇELERİ Üçüncü düzey İŞL 522 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ MURAT ESMERAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MURAT ESMERAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı organizasyonlarda yönetici düzeyinde ihtiyaç duyulacak bütçe oluşturma, finansal tablo analizi gibi konulara odaklanılmaktadır. Genel olarak yönetim muhasebesinin işletme yönetimindeki ve muhasebe bilimi içindeki yeri belirlendikten sonra sivil toplum kuruluşlarında muhasebe maliyeti ve alternatif maliyet hesaplamaları ve maliyet-hacim-kar ilişkileri incelenecektir.
Dersin tanımı Kar planlaması ve kontrolü anlatılacaktır.

Dersin içeriği
1- Giriş ve Dersin Tanıtımı
2- Finansal Planlama :Kapsamı,Varsayımları,Boyutları,Süreci
3- İşletme Bütçeleri Hakkında Genel Bilgiler
4- Bütçelemenin Genel Esasları,İşletme Bütçeleri Sisteminin Kapsamı
5- Sorumluluk Muhasebesi
6- Bütçelerin Hazırlanması:Satış ve Üretim Bütçeleri
7- Direkt İlkmadde ve Malz.Bütçeleri,Direkt İşçilik Gid.Bütçesi
8- Genel Üretim Gid.Bütçesi, Üretim Maliyeti Bütçesi ve Sat.Mal.Bütçesi
9- Arasınav
10- Arasınav
11- Faaliyet Giderleri Bütçesi, Yatırım Bütçesi
12- Nakit Bütçesi, Finansman Giderleri Bütçesi
13- Üretim İşletmelerinde Bütçeleme:Monografi
14- Ticaret İşletmelerinde Bütçeleme: Monografi
15- Tam ve Değişken Maliyetleme
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İşletme bütçesi sistemini tanıyabilme.
2- İşletme bütçesi sisteminde bütçeleri hazırlayabilme
3- Tam ve Değişken Maliyetlemeye göre rapor hazırlayabilme
4- Ticari işletme bütçelerini listeleyebilme.
5- Üretim İşlemleri bütçelerini sıralayabilmek.
6- Sapma analizlerin hesaplayabilme.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat Tarihi çalışma alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. Bununla ilgili çalışmalar yürütür ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur.
2- Disiplinler arası çalışma yapar, alanıyla ilgili gelişmeleri ve tartışmaları takip eder, bilgileri sistematik olarak değerlendirir. Uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
3- Sanat tarihiyle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirebilmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır ve kullanır
4- Alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek çözümler ve yorumlar; bilgi birikimi ile kendi alanında ve farklı alanlardaki uzman kişilerle tartışır.
5- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar, yeni öneriler getirir.
6- Özgün bir konuyu araştırır, kavrar ve edindiği verileri yorumlayarak bilginin sınırlarını genişletir.
7- Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri kullanarak projeler yürütür ve alanına yenilik getirecek uluslararası ve ulusal yayınlar yaparak bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
8- Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alanda çalışma yetkinliğine sahip olur.
9- Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirir, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur.
10- Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, belgeler ve kullanır. Tarihi-kültürel çevrenin korunması için gerçekleştirilenleri bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 3 24
Ödevler 1 12 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 18 18
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 25 25
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Vasfi Haftacı, İşletme Bütçeleri, beta Yayınları, 2010
Yardımcı Kaynaklar Cem Niyazi Durmuş, Mahmut Vefa Toroslu, İşletme Bütçeleri

Ders ile ilgili dosyalar