Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Türkçe Eğitimi (doktora) > FEN-TEKNOLOJİ-TOPLUM- ÇEVRE-I (ELEKTRİK VE MANYETİK ALANIN ETKİLERİ)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN-TEKNOLOJİ-TOPLUM- ÇEVRE-I (ELEKTRİK VE MANYETİK ALANIN ETKİLERİ) Üçüncü düzey İFE 605 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HASAN KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HASAN KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HASAN KAYA
Dersin veriliş şekli Düz anlatım, proje, grup çalışması, araştırma temelli, sunum
Dersin amacı Elektromanyetizma ile ilgili kavramları anlamayı sağlamak Farklı durumlara fizik ilkelerini uygulayabilmek için gerekli problem çözme becerilerini geliştirmek
Dersin tanımı Elektromanyetizmanın Tarihçesi, Elektromanyetizmanın Temelleri, Elektrik ve Manyetik Alanın Özellikleri, Elektrik ve Manyetik Alanın Ölçümü, Elektrik ve Manyetik Alan Oluşturan Aletler, Elektrik ve Manyetik Alanın Çevreye Olan Etkileri, Elektrik ve Manyetik Alandan Korunma

Dersin içeriği
1- Elektromanyetizmanın Tarihçesi
2- Elektromanyetizmanın Temelleri
3- Elektrik Alanı ve Özellikleri
4- Manyetik Alanı ve Özellikleri
5- Elektrik Alanın Ölçümü
6- Manyetik Alan ve Ölçümü
7- Elektrik Alan Oluşturan Aletler
8- Manyetik Alan Oluşturan Aletler
9- Elektrik Alanın Çevreye Olan Etkileri,
10- Manyetik Alanın Çevreye Olan Etkileri,
11- Elektrik Alandan Korunma
12- Manyetik Alandan Korunma
13- Elektrik ve Manyetik Alandan Korunma
14- Elektrik ve Manyetik Alandan Korunma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Elektromanyetizmanın Tarihçesini bilir
2- Elektromanyetizmanın Temellerini bilir
3- Elektrik ve Manyetik Alanın Özelliklerini bilir
4- Elektrik ve Manyetik Alanın Ölçümünü bilir,
5- Elektrik ve Manyetik Alan Oluşturan Aletleri tanır
6- Elektrik ve Manyetik Alanın Çevreye Olan Etkilerini bilir
7- Elektrik ve Manyetik Alandan Korunma yollarını bilir
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2- Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3- Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
4- Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
5- Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6- Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7- Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 9 27
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 9 36
Ödevler 6 12 72
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 1 3 3
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 20
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fen ve Mühendislik için Fizik 2, R. A. Serway et al, Palme Press, 2002 (Translation editor: K. Çolakoğlu). * Fiziğin Temelleri II, D. Halliday, R. Resnick, Arkadaş Press, 2nd Press, 1991, (Translation: Cengiz Yalçın). * Temel Fizik II, P. M. Fisbane, Arkadaş Press, 2003 (Translation: Cengiz Yalçın)
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar