Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HASAN KAYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HASAN KAYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HASAN KAYA
|
Dersin veriliş şekli
|
Düz anlatım, proje, grup çalışması, araştırma temelli, sunum
|
Dersin amacı
|
Elektromanyetizma ile ilgili kavramları anlamayı sağlamak Farklı durumlara fizik ilkelerini uygulayabilmek için gerekli problem çözme becerilerini geliştirmek
|
Dersin tanımı
|
Elektromanyetizmanın Tarihçesi, Elektromanyetizmanın Temelleri, Elektrik ve Manyetik Alanın Özellikleri, Elektrik ve Manyetik Alanın Ölçümü, Elektrik ve Manyetik Alan Oluşturan Aletler, Elektrik ve Manyetik Alanın Çevreye Olan Etkileri, Elektrik ve Manyetik Alandan Korunma
|
1- |
Elektromanyetizmanın Tarihçesi
|
2- |
Elektromanyetizmanın Temelleri
|
3- |
Elektrik Alanı ve Özellikleri
|
4- |
Manyetik Alanı ve Özellikleri
|
5- |
Elektrik Alanın Ölçümü
|
6- |
Manyetik Alan ve Ölçümü
|
7- |
Elektrik Alan Oluşturan Aletler
|
8- |
Manyetik Alan Oluşturan Aletler
|
9- |
Elektrik Alanın Çevreye Olan Etkileri,
|
10- |
Manyetik Alanın Çevreye Olan Etkileri,
|
11- |
Elektrik Alandan Korunma
|
12- |
Manyetik Alandan Korunma
|
13- |
Elektrik ve Manyetik Alandan Korunma
|
14- |
Elektrik ve Manyetik Alandan Korunma
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Elektromanyetizmanın Tarihçesini bilir
|
2- |
Elektromanyetizmanın Temellerini bilir
|
3- |
Elektrik ve Manyetik Alanın Özelliklerini bilir
|
4- |
Elektrik ve Manyetik Alanın Ölçümünü bilir,
|
5- |
Elektrik ve Manyetik Alan Oluşturan Aletleri tanır
|
6- |
Elektrik ve Manyetik Alanın Çevreye Olan Etkilerini bilir
|
7- |
Elektrik ve Manyetik Alandan Korunma yollarını bilir
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
|
|
2- |
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
|
|
3- |
Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
|
|
4- |
Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
|
|
5- |
Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
|
|
6- |
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
|
|
7- |
Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
3
|
9
|
27
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
9
|
36
|
Ödevler
|
6
|
12
|
72
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
6
|
12
|
Kısa sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
1
|
20
|
Ödev
|
2
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fen ve Mühendislik için Fizik 2, R. A. Serway et al, Palme Press, 2002 (Translation editor: K. Çolakoğlu). * Fiziğin Temelleri II, D. Halliday, R. Resnick, Arkadaş Press, 2nd Press, 1991, (Translation: Cengiz Yalçın). * Temel Fizik II, P. M. Fisbane, Arkadaş Press, 2003 (Translation: Cengiz Yalçın)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
yok
|
|