Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. NECLA DURSUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEDAT ÇAMLIKLI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersler görsel materyale dayalı olarak yapılmaktadır. Öğrencilere verilen bilgilerin görsel, işitsel, anlatım, soru-cevap ve beyin fırtınası gibi öğelerle desteklenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilere dönem boyunca konularla ilgili çeşitli makaleler ve kitaplar okutulacak, aynı zamanda kendilerine verilen ve hazırlanmaları istenen ödevler de sınavlarda aldıkları puanları etkileyecektir. Ders, slayt destekli olarak işleneceğinden slayt makinası ve konularla ilgili slaytlar temin edilmiş durumdadır. Aynı zamanda konulara göre bilgisayar teknolojisinden, Powerpoint sunular ve öğrencilere vcd formatlı filmler izletilmek maksadıyla yararlanılmaktadır. Bu aktiviteler için gerekli bilgisayar, barkovizyon, slayt ve film sunuların kaliteli olarak izlenebilmesi için gereken teknolojik donanım ve perdelerle karartılmış sınıflar fakültemizde mevcuttur.
|
Dersin amacı
|
Sanat Tarihi II dersi, özellikle 18.-21. yüzyıllar arasında Batıdaki sanatsal gelişmeler, bu dönemde ortaya çıkan sanat akımlarının birbirleriyle benzer ve farklı yönlerini sanatçı ve eserlerinden örnekler ile tanıtmayı amaçlamaktadır. Derslerde sorulara cevap, tartışmalara katılma biçiminde gösterilecek etkinlik ve derslerde özet biçiminde not tutma. Ders sekreteri olarak görev alma. Sınıf temsilcisi olma ve bunun gereklerini yerine getirme.
|
Dersin tanımı
|
Sanatın başlangıcından itibaren geçirdiği evreleri, çeşitli medeniyetlerdeki sanatsal hareketleri ve değişimleri, örnekler ve nedenleri ile öğrencilere görsel malzeme destekli aktarma 19.-21. yüzyıl ve sonrası sanat akımlarının değerlendirilip, bu akımların birbirlerinden farklı ve benzer yönlerini ortaya koyma. Sanat Tarihi eğitiminde çağdaş öğretim yöntemlerini kavrayabilme Güzel sanatlar ve tasarım eğitiminde audio-visuel (görülen-işitilen) kaynaklardan yararlanabilmek. İmkânlar ölçüsünde, şehir içi ve şehir dışı gezilerle öğrencilerin bazı tarihi eserleri görmelerini sağlayarak, öğrencilere Sanat Tarihi’ni sevdirmek
|
1- |
KÜBİZM DÖNEMİ I
|
2- |
KÜBİZM DÖNEMİ II
|
3- |
FÜTÜRİZM DÖNEMİ
|
4- |
EKSPRESYONİZZM DÖNEMİ I
|
5- |
EKSPRESYONİZZM DÖNEMİ II
|
6- |
KONSTRÜKTÜVİZM DÖNEMİ
|
7- |
VİZE SINAVI
|
8- |
1. DÜNYA SAVAŞI VE SANATA ETKİKERİ ÜZERİNE TARTIŞMA
|
9- |
DADAİZM DÖNEMİ
|
10- |
SEMBOLİZM DÖNEMİ
|
11- |
SÜRREALİZM DÖNEMİ I
|
12- |
SÜRREALİZM DÖNEMİ II
|
13- |
SUPREMATİZM DÖNEMİ
|
14- |
POP ART
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sanat, sanatçı ve estetik kavramlarının ne olduğu ve sanatın gerekliliğini kavrayabilme.
|
2- |
Sanatın başlangıcından itibaren geçirdiği evreleri, çeşitli medeniyetlerdeki sanatsal hareketleri ve değişimleri, örnekler ve nedenleri ile öğrencilere görsel malzeme destekli aktarma.
|
3- |
Sanat Tarihi eğitiminde çağdaş öğretim yöntemlerini kavrayabilme.
|
4- |
Sanat tarihi eğitiminde audio-visual (görülen-işitilen) kaynaklardan yararlanabilme.
|
5- |
5- İmkânlar ölçüsünde, şehir içi ve şehir dışı gezilerle öğrencilerin bazı tarihi eserleri görmelerini sağlayarak, öğrencilere Sanat Tarihi’ni sevdirme.
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
|
|
2- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak.
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
|
|
3- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
|
|
4- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
|
|
5- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
|
|
6- |
Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
|
|
7- |
Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
|
|
8- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
|
|
9- |
Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
|
|
10- |
Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
|
|
11- |
Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
48
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
E.H. Gombrich, (1997) Sanatın Öyküsü Remzi Kitabevi Yayınları İstanbul. N.Lynton (2004) Modern Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi. İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
S.Erdem, (1967) Modern Sanat. Kültür Kitabevi. İstanbul. R.Passeron (1996) Sürrealizm Sanat Ansiklopedisi. Remzi Kitabevi. İstanbul. Z.İnankur (1997) 19.Yüzyıl Avrupa’sında Heykel ve Resim Sanatı. Kabalcı Yayınevi. İstanbul. E.Beksaç (1995) Avrupa Sanatına Giriş. Engin Yayınları. İstanbul. F.Claudon (1994) Sembolizm Sanat Ansiklopedisi. Remzi Kitabevi. İstanbul. E.Said (1995) Oryantalizm. İrfan Yayınevi L.Richard (1999) Ekspresyonizm Sanat Ansiklopedisi. Remzi Kitabevi. İstanbul. F.Claudon (1994) Romantizm Sanat Ansiklopedisi. Remzi Kitabevi. İstanbul. M.Serullaz (1991) Empresyonizm Sanat Ansiklopedisi. Remzi Kitabevi. İstanbul
|
|