Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Biyokimya (yüksek Lisans) > BİYOTEKNOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOTEKNOLOJİ İkinci düzey VBK 521 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ MERYEM ŞENTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MERYEM EREN, DR. ÖĞR. ÜYESİ MERYEM ŞENTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli teorik
Dersin amacı Bu derste öğrencilere Biyoteknoloji hakkında genel bilgilerin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Bu ders biyoteknolojide kullanılan metod ve yöntemleri kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Biyoteknolojide kullanılan yöntemlere genel bakış
2- Nükleik asitlerin ve proteinlerin izolasyonu
3- Homojenizasyon, ayırma ve saflaştırma
4- Süzme, dializ ve çöktürme
5- Enzim uygulamaları, santrifüjleme
6- Kromatografi, elektroforez
7- Nükleik asitlerin ve proteinlerin analizi
8- Radyoizotop uygulaması, immunolojik yöntemler, yapı analizleri
9- Proteinlerin boyama yöntemleri ve molekül ağırlığı tayini
10- Proteinlerin karakterizasyonu
11- DNA’nın izolasyonu ve saflaştırılması
12- DNA’nın analizi
13- Enzimatik analiz yöntemleri
14- Biyoteknolojik yöntemlerin uygulandığı alanlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Biyoteknolojiyi tanımlayabilir.
2- Biyoteknolojide kullanılan yöntemler ve uygulama alanlarını öğrenir.
3- Nükleik asit ve protein izolasyonu, saflaştırma çöktürme gibi işlemleri bilir.
4- Enzim uygulamalarını öğrenir.
5- Protein karakterizasyonu hakkında bilgi sahibi olur.
6- DNA analizlerini öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3- Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5- Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6- Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8- Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9- Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     55
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Temizkan, G., Arda, N. Moleküler Biyolojide Kullanılan Yöntemler. Biyogem Yayın No 1. , Nobel Tıp Kitabevleri LTD.Şti. İstanbul-1999.
Yardımcı Kaynaklar Haris, VLE., Angal, S. Protein Purification Methods: a practical approach. Oxford University Pres., New York-1989. 3- Arda, M. Biyoteknoloji. Kükem derneği Bilimsel yayınları No::2, Ankara-1994. 4-Smith, EJ.Biotechnology, 2. ed.Edward Arnold. Great Britain.1988.

Ders ile ilgili dosyalar