Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİYOTEKNOLOJİ |
Üçüncü düzey |
VBK 521 |
|
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ MERYEM ŞENTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MERYEM EREN, DR. ÖĞR. ÜYESİ MERYEM ŞENTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
teorik
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrencilere Biyoteknoloji hakkında genel bilgilerin öğretilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders biyoteknolojide kullanılan metod ve yöntemleri kapsamaktadır.
|
1- |
Biyoteknolojide kullanılan yöntemlere genel bakış
|
2- |
Nükleik asitlerin ve proteinlerin izolasyonu
|
3- |
Homojenizasyon, ayırma ve saflaştırma
|
4- |
Süzme, dializ ve çöktürme
|
5- |
Enzim uygulamaları, santrifüjleme
|
6- |
Kromatografi, elektroforez
|
7- |
Nükleik asitlerin ve proteinlerin analizi
|
8- |
Radyoizotop uygulaması, immunolojik yöntemler, yapı analizleri
|
9- |
Proteinlerin boyama yöntemleri ve molekül ağırlığı tayini
|
10- |
Proteinlerin karakterizasyonu
|
11- |
DNA’nın izolasyonu ve saflaştırılması
|
12- |
DNA’nın analizi
|
13- |
Enzimatik analiz yöntemleri
|
14- |
Biyoteknolojik yöntemlerin uygulandığı alanlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Biyoteknolojiyi tanımlayabilir.
|
2- |
Biyoteknolojide kullanılan yöntemler ve uygulama alanlarını öğrenir.
|
3- |
Nükleik asit ve protein izolasyonu, saflaştırma çöktürme gibi işlemleri bilir.
|
4- |
Enzim uygulamalarını öğrenir.
|
5- |
Protein karakterizasyonu hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
DNA analizlerini öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
1
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
55
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Temizkan, G., Arda, N. Moleküler Biyolojide Kullanılan Yöntemler. Biyogem Yayın No 1. , Nobel Tıp Kitabevleri LTD.Şti. İstanbul-1999.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Haris, VLE., Angal, S. Protein Purification Methods: a practical approach. Oxford University Pres., New York-1989.
3- Arda, M. Biyoteknoloji. Kükem derneği Bilimsel yayınları No::2, Ankara-1994.
4-Smith, EJ.Biotechnology, 2. ed.Edward Arnold. Great Britain.1988.
|
|