Ön koşul dersleri
|
---
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. CEMALETTİN IŞIK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. CEMALETTİN IŞIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı matematik eğitiminde yürütülecek olan akademik çalışmalara yönelik yöntem ve yaklaşımlar hakkında planlama, uygulama ve raporlaştırma süreçleri hakkında bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bilimsel araştırma tanımı ve bilimsel araştırma yöntemleri/yaklaşımları. Nicel araştırma yaklaşımları, nicel araştırmalarda evren, örneklem ve örnekleme türleri, nicel veri toplama araçları, nicel verilerin analizi ve yorumlanması. Nitel araştırma yaklaşımları, nitel araştırmalarda örneklem ve örnekleme türleri, nitel veri toplama teknikleri ve veri analiz süreci. Karma araştırmalar, Eğitimdeki meta -analiz çalışmaları ve meta-sentez çalışmaları.
|
1- |
Tanışma, Ders ve işleniş süreci ile ilgili açıklamalar. Temel kavramların hatırlatılması.
|
2- |
Bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar
|
3- |
Nicel araştırma desenleri. Deneysel araştırma desenleri
|
4- |
Nicel araştırma desenleri. Deneysel olmayan araştırma desenleri.
|
5- |
Nicel araştırmalarda evren, örneklem, örnekleme türleri.
|
6- |
Nicel veri toplama araçları.
|
7- |
Nicel veri analizi ve yorumlanması.
|
8- |
Nitel araştırama desenleri. Durum çalışması.
|
9- |
Nitel araştırama desenleri. Olgubilim, kuram oluşturma.
|
10- |
Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri
|
11- |
Nitel veri analiz süreci.
|
12- |
Karma araştırma yöntemi.
|
13- |
Eğitimde meta analiz çalışmalar.
|
14- |
Eğitimde m meta sentez çalışmalar.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Nicel, nitel ve karma araştırma yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olacaklar.
|
2- |
Nicel, nitel ve karma çalışma planlayabilecekler.
|
3- |
Nicel, nitel ve karma çalışmalar için araştırma sorusu yazabilirler.
|
4- |
Nicel ve nitel araştırmada veri toplama araçları hazırlayabilirler.
|
5- |
Nicel ve nitel araştırmada veri analizi yapabilirler.
|
6- |
Eğitimdeki meta -analiz ve meta - sentez araştırmaları yürütebilirler.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
5
|
25
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
15
|
15
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
154
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
5
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
- Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
- Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
- Karasar, N. (2000). Araştırmalarda rapor hazırlama (10.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
- Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (18.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
- McMillan, J., & Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence-based inquiry (7th ed.). Boston: Pearson.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tanrıöğen, A. (Editör) (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
- Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- Metin, M. (2014). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
- Sönmez, V. & Alacapınar, F.G. (2013). Örneklendirilmiş Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
|
|