Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ZEKA OYUNLARI |
Birinci düzey |
SÖP 017 |
Seçmeli |
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ASENA AYVAZ CAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ASENA AYVAZ CAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Zeka oyunlarının tarihçesi, eğitimdeki önemi ve zeka oyunlarındaki temel kavramlar hakkında bilgi sağlamak, zeka oyunları eğitiminde kullanılan yöntemler, zeka oyunu türlerine göre kazanılan beceriler, ders planı hazırlama ve zeka oyunlarının öğretimi ile ilgili farkındalık oluşturmak ve deneyim kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Oyun, oyunlar ve öğretim, Oyunun önemi, oyunun bilişsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve dil gelişimine etkileri, zekâ oyunları eğitimi ile kazanılan beceriler; Zekâ oyunları ders plan hazırlama, Dünya Zekâ Oyunları Federasyonu, Türk Beyin Takımı, Zekâ oyunları türleri; İşlem Oyunları; Sözcük-Mantık Oyunları; Geometrik- Mekanik Oyunlar; Hafıza Oyunları; Akıl Yürütme Oyunları; Strateji Oyunları; Zeka Soruları; Karma Zekâ Oyunları, Dijital Oyunlar
|
1- |
Oyun, oyunlar ve öğretim
|
2- |
Oyunun önemi, oyunun bilişsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve dil gelişimine etkileri, zekâ oyunları eğitimi ile kazanılan beceriler
|
3- |
Zekâ oyunları ders plan hazırlama, Dünya Zekâ Oyunları Federasyonu, Türk Beyin Takımı, Zekâ oyunları türleri
|
4- |
İşlem Oyunları
|
5- |
Sözcük-Mantık Oyunları
|
6- |
Geometrik- Mekanik Oyunlar
|
7- |
Geometrik- Mekanik Oyunlar
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Hafıza Oyunları
|
10- |
Hafıza Oyunları
|
11- |
Akıl Yürütme Oyunları
|
12- |
Strateji Oyunları
|
13- |
Zeka Soruları
|
14- |
Karma Zekâ Oyunları, Dijital Oyunlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Zekâ oyunlarının eğitimdeki önemini sezer.
|
2- |
Zekâ oyunlarının türlerini sınıflandırır.
|
3- |
Zekâ oyunları eğitimi ile kazanılan becerileri örneklerle açıklar.
|
4- |
İçeriğe uygun öğretim materyalleri hazırlar.
|
5- |
Zekâ oyunları ders planını uygular.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
|
|
2- |
İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
5- |
İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
|
|
6- |
İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
7- |
İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
|
|
8- |
İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
|
|
9- |
İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
|
|
10- |
Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
11- |
Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
|
|
12- |
Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
|
|
13- |
Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
15- |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
|
|
16- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
|
|
17- |
Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
|
|
18- |
Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
6
|
2
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
12
|
2
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
94
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Mind in the Making: The Seven Essential Life Skills Every Child Needs" by Ellen Galinsky
The Complete Book of Chess Strategy: Grandmaster Techniques from A to Z" by Jeremy Silman
Thinking, Fast and Slow" by Daniel Kahneman
|
|