Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (y.l.) > İSTATİSTİKSEL VERİ ANALİZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İSTATİSTİKSEL VERİ ANALİZİ İkinci düzey BMM 518 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TURGAY BATBAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HATİCE ERKEKOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Anlatım ve bilgisayar laboratuvarında SPSS uygulamaları
Dersin amacı Öğrencilerin anket çalışması yaparak verileri işleme, frekans dağılım tabloları betimleyici istatistik ve çapraz tabloları SPSS ortamında hazırlayarak yorumlama, çeşitli istatistik yöntemleri kullanarak analiz etme ve yorumlama yeteneği kazanmaları aynı zamanda veri ve analiz çeşitlerini ve bunlara hangi çalışmalarda kullanabileceklerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Bilimsel Araştırmada Veri
2- Araştırmalarda Ölçme ve Ölçekler
3- Araştırma Evreni ve Örnekleme
4- Nicel Analiz Yöntemleri: Verilerin Analize Hazırlanması
5- Nicel Analiz Yöntemleri: Farklılıkları İncelemeye Yönelik Analiz Teknikleri
6- Nicel Analiz Yöntemleri: İlişkileri İncelemeye Yönelik Analiz Teknikleri
7- Nitel Analiz Teknikleri: Başlıca nitel Araştırma Yöntemleri
8- VİZE SINAVI
9- Nitel Analiz Teknikleri: Betimsel ve İçerik Analizi
10- Araştırma Raporunun Hazırlanması
11- SPSS Uygulamaları: Veri Girişi ve SPSS Ortamının İncelenmesi
12- SPSS Uygulamaları: Grafiklerin Çizilmesi
13- SPSS Uygulamaları: İstatistiksel Analizlerin SPSS Ortamında Uygulanması
14- SPSS Uygulamaları: İstatistiksel Analizlerin SPSS Ortamında Uygulanması
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler anket çalışması yapabilmek için gerekli soruları hazırlayabilir.
2- Verileri SPSS programına işlenebilir hale getirebilir.
3- frekans dağılım tabloları betimleyici istatistik ve çapraz tabloları SPSS ortamında hazırlayarak yorumlayabilir.
4- Hangi tür veri ile hangi istaitstiki analizleri yapabileceğini öğrenir ve gerekli analizleri yapabilir
5- Bu analiz sonuçlarını yorumlama yeteneği kazanır.
6- İstatistiki Veri ve analiz yöntemlerinin türlerini ve bunları hangi bilimsel çalışmada kullanabileceklerini öğreneceklerdir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 25 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 1 10 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Remzi Altunışık, Recai Çoşkun, Serkan Bayraktaroğlu, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitabevi,
Yardımcı Kaynaklar Ayhan Ural, İbrahim Kılıç, Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS İle veri Analizi, Detay Yayıncılık Aziz Akgül, Osman Çevik, İstatistiksel Analiz Teknikleri, Yeni Mustafa Kitabevi, Mahir Nakip, Pazarlama Araştırmaları, Teknikler ve (SPSS Destekli Uygulamalar, Seçkin Yayınevi. Türker Baş, Anket Nasıl Hazırlanır, Uygulanır, Değerlendirilir, Seçkin Yayınevi.

Ders ile ilgili dosyalar