Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > GİRİŞİMCİLİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GİRİŞİMCİLİK İkinci düzey MS 498 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞEVKET ASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞEVKET ASLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilere girişimcilik hakkında bilgiler vermek, ülkede girişimcilik kültürünün yaygınlaştırılması ve başarılı işletmelerin kurulması genel hedefine uygun olarak; öğrencilerin iş kurma ve yürütme konularında bilgi ve beceri sahibi olmaları, bu süreçte kendi rol ve sorumluluklarının farkına varmaları ve kendi iş fikirlerine yönelik iş planı hazırlayabilecek bilgi ve deneyim kazanmaları amacını taşır.
Dersin tanımı Girişimcilik ve esasları hakkında bilgi verilen seçmeli ders

Dersin içeriği
1- Girişimcilikte Temel Kavramlar;
2- Girişim Fırsatlarını Görme ve Fikir Yaratma/Geliştirme
3- Yapılabilirlik Analizi, İş Modelleri, Müşteriler, Değer Önerileri ve Gelir Kaynakları
4- Ekonomi, Endüstri, Rekabet ve Müşteri Analizi
5- Hukuki Altyapı; Girişimin Etik Temelleri
6- Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi
7- Networking (Ağ Kurma)
8- Girişimin Finansal Yapısının Belirlenmesi ve Yönetimi
9- Yeni Girişimler için Finansal Kaynaklara Erişim
10- Yenilik Yönetimi
11- Fikri Mülkiyet Hakları
12- Girişimin Profesyonel Yönetimi ve KOBİ’lerde Stratejik Yönetim
13- Büyüme Sürecinin Yönetimi ve Büyüme Stratejileri
14- İş Planı Geliştirme
15- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri
16- Çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi
17- Multidisipliner proje sunumları
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Girişimcilik, girişimcilik kültürü, girişimciliğin ülkeler ve gelişmişlik ile ilgili önemi, girişimciliğin ülke ekonomisine katkıları hakkında bilgi kazanımı sağlamış olmak
2- Seçilmiş örnekleri dinleyerek girişimci olmak için bir yol haritası çizecek donanıma ulaşmak; lider ve yönetici kavramlarının farkını kavrayabilmek
3- İşletme türleri, iş dünyası, iş planı hazırlama konularında temel bilgi sahibi olmak
4- Ölüm vadisi, finansal analiz, başa baş noktası, satış-pazarlama, temel ekonomi ve arz-talep konularında bilgi sahibi olmak, yorum yapabilmek
5- Bir işletmede çalışırken işvereninin beklentilerini kavrayabilmek, kendisinden ne beklediğini anlayabilmek, aynı şekilde işveren konumunda iken çalışanlarından ne beklemesi gerektiğini kavrayabilmek
6- Girişim yolunda ortaya çıkabilecek engelleri görebilmek ve bu engellerin nasıl aşılacağını çözebilmek
7- Bir girişimcinin dinamik ve hareketli yaşamının kolaylıkları ve zorlukları hakkında bilgi sahibi olmak
8- Girişim fonları hakkında bilgi sahibi olmak
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 8 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı KOSGEB Girişimcilik El Kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar