Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GİRİŞİMCİLİK |
İkinci düzey |
MS 498 |
|
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞEVKET ASLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞEVKET ASLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere girişimcilik hakkında bilgiler vermek, ülkede girişimcilik kültürünün yaygınlaştırılması ve başarılı işletmelerin kurulması genel hedefine uygun olarak; öğrencilerin iş kurma ve yürütme konularında bilgi ve beceri sahibi olmaları, bu süreçte kendi rol ve sorumluluklarının farkına varmaları ve kendi iş fikirlerine yönelik iş planı hazırlayabilecek bilgi ve deneyim kazanmaları amacını taşır.
|
Dersin tanımı
|
Girişimcilik ve esasları hakkında bilgi verilen seçmeli ders
|
1- |
Girişimcilikte Temel Kavramlar;
|
2- |
Girişim Fırsatlarını Görme ve Fikir Yaratma/Geliştirme
|
3- |
Yapılabilirlik Analizi, İş Modelleri, Müşteriler, Değer Önerileri ve Gelir Kaynakları
|
4- |
Ekonomi, Endüstri, Rekabet ve Müşteri Analizi
|
5- |
Hukuki Altyapı; Girişimin Etik Temelleri
|
6- |
Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi
|
7- |
Networking (Ağ Kurma)
|
8- |
Girişimin Finansal Yapısının Belirlenmesi ve Yönetimi
|
9- |
Yeni Girişimler için Finansal Kaynaklara Erişim
|
10- |
Yenilik Yönetimi
|
11- |
Fikri Mülkiyet Hakları
|
12- |
Girişimin Profesyonel Yönetimi ve KOBİ’lerde Stratejik Yönetim
|
13- |
Büyüme Sürecinin Yönetimi ve Büyüme Stratejileri
|
14- |
İş Planı Geliştirme
|
15- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve
güvenlik üzerindeki etkileri
|
16- |
Çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi
|
17- |
Multidisipliner proje sunumları
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Girişimcilik, girişimcilik kültürü, girişimciliğin ülkeler ve gelişmişlik ile ilgili önemi, girişimciliğin ülke ekonomisine katkıları hakkında bilgi kazanımı sağlamış olmak
|
2- |
Seçilmiş örnekleri dinleyerek girişimci olmak için bir yol haritası çizecek donanıma ulaşmak; lider ve yönetici kavramlarının farkını kavrayabilmek
|
3- |
İşletme türleri, iş dünyası, iş planı hazırlama konularında temel bilgi sahibi olmak
|
4- |
Ölüm vadisi, finansal analiz, başa baş noktası, satış-pazarlama, temel ekonomi ve arz-talep konularında bilgi sahibi olmak, yorum yapabilmek
|
5- |
Bir işletmede çalışırken işvereninin beklentilerini kavrayabilmek, kendisinden ne beklediğini anlayabilmek, aynı şekilde işveren konumunda iken çalışanlarından ne beklemesi gerektiğini kavrayabilmek
|
6- |
Girişim yolunda ortaya çıkabilecek engelleri görebilmek ve bu engellerin nasıl aşılacağını çözebilmek
|
7- |
Bir girişimcinin dinamik ve hareketli yaşamının kolaylıkları ve zorlukları hakkında bilgi sahibi olmak
|
8- |
Girişim fonları hakkında bilgi sahibi olmak
|
9- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşirelik felsefesini bilir
|
|
2- |
Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
|
|
3- |
Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
|
|
4- |
Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
|
|
5- |
Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
|
|
6- |
Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
|
|
7- |
İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
|
|
8- |
Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
9- |
Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
|
|
10- |
Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
|
|
11- |
Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
|
|
12- |
Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
13- |
Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
|
14- |
Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
2
|
8
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
82
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
KOSGEB Girişimcilik El Kitabı
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|