Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Tükçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDULLAH SAYDAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ABDULLAH SAYDAM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım, soru-cevap, konu odaklı tartışma, beyin fırtınası, münazara, örnek makale incelemesi
|
Dersin amacı
|
Osmanlı Devletinin son dönemlerinde ortaya çıkan yenileşme harketleri hakkında bilgi verilmesi
|
Dersin tanımı
|
Bahar döneminde haftada 2 saatlik teorik ders. Seçmeli
|
1- |
Yenileşme ihtiyacı ve genel problemler
|
2- |
Osmanlı Devleti’nde geleneksel ıslahat teşebbüsleri: padişahların öncülüğünde ıslahat teşebbüsleri (Genç Osman ve II. Murad), diğer devlet adamlarının ıslahat faaliyetleri
|
3- |
18. yüzyılda Batı’ya yönelme ve zihniyet değişiminin başlaması.
|
4- |
Lale Devri, I. Mahmud, III. Mustafa ve I. Abdülhamid zamanında askeri alanda yapılan ıslahatlar.
|
5- |
Batı’nın üstünlüğünün kabulü ve Batı tesirinde yapılan ıslahatlar, III. Selim ve Nizam-ı Cedid.
|
6- |
II. Mahmud ve merkezi otoritenin güçlendirilmesi.
|
7- |
Sivil bürokrasinin gelişmesi ve Tanzimat Dönemi
|
8- |
Parlementer rejime geçiş, I. ve II. Meşrutiyet.
|
9- |
XIX. yüzyılda yenileşme alanları: devlet yönetimi, toplum hayatı
|
10- |
Hukuk alanında yapılan yenilikler
|
11- |
Orduda yenilik girişimleri
|
12- |
İktisadi alanda yapılan yenilikler
|
13- |
Kültür hayatı ve yenilikler
|
14- |
Yenilikler karşısında ortaya çıkan problemler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Osmanlı Devleti''nde yenilenmeye yol açan mecburiyetleri öğrenir.
|
2- |
Yeniliklerin planlanması, uygulanması ve buna bağlı olarak ortaya çıkan sorunlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Yenilik yapmanın zorluklarını kavrar.
|
4- |
Zamanı geldiğinde kendisini yenileyemeyen devletin ve toplumun geri kalmaya mahkum olduğunu anlar.
|
5- |
Bazı toplumsal grupların ve bürokratların kendi çıkarları sebebiyle yenilikler karşı çıktıklarını bilir.
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
|
|
2- |
Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
|
|
3- |
Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
|
|
4- |
Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
|
|
5- |
Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
|
|
6- |
Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
|
|
7- |
Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
|
|
8- |
Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
|
|
9- |
Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
|
|
10- |
Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
|
|
11- |
Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
28
|
1
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
1
|
15
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
76
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Abdullah Saydam, Osmanlı Medeniyeti Tarihi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|