Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > TÜRKİYE'DE YENİLEŞME HAREKETLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE'DE YENİLEŞME HAREKETLERİ Birinci düzey GK 019 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Tükçe
Koordinatör PROF. DR. ABDULLAH SAYDAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULLAH SAYDAM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Anlatım, soru-cevap, konu odaklı tartışma, beyin fırtınası, münazara, örnek makale incelemesi
Dersin amacı Osmanlı Devletinin son dönemlerinde ortaya çıkan yenileşme harketleri hakkında bilgi verilmesi
Dersin tanımı Bahar döneminde haftada 2 saatlik teorik ders. Seçmeli

Dersin içeriği
1- Yenileşme ihtiyacı ve genel problemler
2- Osmanlı Devleti’nde geleneksel ıslahat teşebbüsleri: padişahların öncülüğünde ıslahat teşebbüsleri (Genç Osman ve II. Murad), diğer devlet adamlarının ıslahat faaliyetleri
3- 18. yüzyılda Batı’ya yönelme ve zihniyet değişiminin başlaması.
4- Lale Devri, I. Mahmud, III. Mustafa ve I. Abdülhamid zamanında askeri alanda yapılan ıslahatlar.
5- Batı’nın üstünlüğünün kabulü ve Batı tesirinde yapılan ıslahatlar, III. Selim ve Nizam-ı Cedid.
6- II. Mahmud ve merkezi otoritenin güçlendirilmesi.
7- Sivil bürokrasinin gelişmesi ve Tanzimat Dönemi
8- Parlementer rejime geçiş, I. ve II. Meşrutiyet.
9- XIX. yüzyılda yenileşme alanları: devlet yönetimi, toplum hayatı
10- Hukuk alanında yapılan yenilikler
11- Orduda yenilik girişimleri
12- İktisadi alanda yapılan yenilikler
13- Kültür hayatı ve yenilikler
14- Yenilikler karşısında ortaya çıkan problemler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Osmanlı Devleti''nde yenilenmeye yol açan mecburiyetleri öğrenir.
2- Yeniliklerin planlanması, uygulanması ve buna bağlı olarak ortaya çıkan sorunlar hakkında bilgi sahibi olur.
3- Yenilik yapmanın zorluklarını kavrar.
4- Zamanı geldiğinde kendisini yenileyemeyen devletin ve toplumun geri kalmaya mahkum olduğunu anlar.
5- Bazı toplumsal grupların ve bürokratların kendi çıkarları sebebiyle yenilikler karşı çıktıklarını bilir.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 1 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Abdullah Saydam, Osmanlı Medeniyeti Tarihi
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar