Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
UZMANLIK ALAN DERSİ 2 |
İkinci düzey |
ZBK 752 |
Zorunlu |
4 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. DOĞAN IŞIK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Bitki Koruma ABD Öğretim Üyeleri
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze ve uygulamalı
|
Dersin amacı
|
İlgili alandaki bir araştırmayı planlayıp yürütebilecek bilgi ve becerilerin kazandırılması
|
Dersin tanımı
|
Fen bilimleri enstitüsü tarafından yüksek lisans veya doktora tez programı kabul edilen yüksek lisans veya doktora öğrencileri için danışman yönetiminde, son gelişmeler ışığında araştırma ve tez sonuçlarının tartışılması, tezin yürütülmesi sırasında ortaya çıkan sorunların çözümü ve uygulanan yöntemlerden daha daha iyi sonuçlar alınmasının sağlanmasına yönelik çalışmaları kapsamaktadır.
|
1- |
Proje konusunu belirlemek üzere ön çalışmanın yapılması.
|
2- |
Proje konusunun belirlenmesi.
|
3- |
Proje konusu ile ilgili literatür çalışmasının yapılması.
|
4- |
Proje konusu ile ilgili literatür çalışmasının yapılması.
|
5- |
Proje konusu ile ilgili literatür çalışmasının yapılması.
|
6- |
Elde edilen bilgilerle rapor sunma (ödev, proje)
|
7- |
Elde edilen bilgilerle rapor sunma (ödev, proje)
|
8- |
Projenin hazırlanması.
|
9- |
Projenin hazırlanması.
|
10- |
Projenin yürütülmesi.
|
11- |
Projenin yürütülmesi.
|
12- |
Projenin yürütülmesi.
|
13- |
Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışma
|
14- |
Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışma
|
15- |
Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışma
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur
|
2- |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır.
|
3- |
Bir konuyu, literatürden araştırma ve öğrenme becerisini kazanma
|
4- |
Literatürler ışığında bir projenin hazırlanmasını öğrenme
|
5- |
Deneysel çalışmalarda; sistem kurma, sonuç alma ve sonuçları tablo, grafik vb. yollarla değerlendirme becerilerini kazanma
|
6- |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar
|
7- |
Yapılan bir çalışmanın tez formatında nasıl hazırlanacağını öğrenme
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otları belirleyebilme ve tanıma becerisi
|
|
2- |
Diğer araştırıcılarla ortak çalışmalar yürütebilme, yürüyen çalışmalarda aktif görev alabilme
|
|
3- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otlara yönelik doğru mücadele yöntemine karar verme ve uygulama yetisi kazanma
|
|
4- |
Bitki koruma alanında gerek kamu, gerekse özel sektörde yer alan farklı kurum ve kuruluşların kısa, orta ve uzun vadeli taleplerine çözümler üretebilecek, fizibilite değerlendirmesi yapabilecek, çözümleri projelendirip uygulayabilecek bilgi birikimi edinme
|
|
5- |
Alanıyla ilgili laboratuvar ve alan denemelerini planlama, yürütme, sonuçlandırma, analiz ve yazımını tamamlayabilme
|
|
6- |
Alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynaklara ulaşabilme, bu kaynaklardan edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak sunabilme, akademik düzeydeki metinleri yazabilme.
|
|
7- |
Lisansüstü eğitimin getirdiği sorumluluk ve bilinç düzeyine ulaşma
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
3
|
21
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
14
|
5
|
70
|
Toplam iş yükü
|
|
|
119
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
100
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tezle ilgili süreli yayınlar Çalışma konusuyla ilgili internetten literatür tarama Tezle ilgili kitaplar
|
|