Giriş | English

Lisans > Mimarlik Fakültesi > Şehir ve Bölge Planlama > İNGİLİZCE OKUMA KONUŞMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNGİLİZCE OKUMA KONUŞMA Birinci düzey ŞBP301 Zorunlu 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NAZIM ŞANLI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CANAN SEVİMEL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Mevcut ders İngilizce bir metnin yazarı tarafından belirtilen ya da ima edilen fikir ve değerleri anlamak için gerekli olan becerileri geliştirmeyi amaçlar. Dersin birinci yarısında eleştirel dil teorisinin alt kavram ve ilkeleri ele alınır. İkinci yarısında ise metinler, kişisel ve grup olarak incelenir. Son değerlendirme, bu incelemelerin sözlü ve/ya yazılı sunumlarına göre yapılır.
Dersin tanımı Öğrencilerin 1. ve 2. yarıyıl boyunca okuduğunu anlama ve konuşma yetileri üzerine bilgi edineceği bir ders olacaktır.

Dersin içeriği
1- Dersin içeriği ve işlenme tekniğine ilişkin bilgilendirme yapılacaktır.
2- Okuma stratejileri sunulacaktır
3- Okuma parçaları okuma stratejilerine göre incelenecek ve parçalara dair YAZILI VE/YA sözlü sunum yapılacaktır. Okuma parçası: Ders öncesinde öğrenci ile paylaşılacaktır.
4- Okuma parçaları okuma stratejilerine göre incelenecek ve parçalara dair YAZILI VE/YA sözlü sunum yapılacaktır. Okuma parçası: Ders öncesinde öğrenci ile paylaşılacaktır.
5- Okuma parçaları okuma stratejilerine göre incelenecek ve parçalara dair YAZILI VE/YA sözlü sunum yapılacaktır. Okuma parçası:Ders öncesinde öğrenci ile paylaşılacaktır.
6- Okuma parçaları okuma stratejilerine göre incelenecek ve parçalara dair YAZILI VE/YA sözlü sunum yapılacaktır. Okuma parçası: Ders öncesinde öğrenci ile paylaşılacaktır.
7- Ara Sınav
8- Okuma parçaları okuma stratejilerine göre incelenecek ve parçalara dair YAZILI VE/YA sözlü sunum yapılacaktır. Okuma parçası: Ders öncesinde öğrenci ile paylaşılacaktır.
9- Okuma parçaları okuma stratejilerine göre incelenecek ve parçalara dair YAZILI VE/YA sözlü sunum yapılacaktır. Okuma parçası: Ders öncesinde öğrenci ile paylaşılacaktır.
10- Okuma parçaları okuma stratejilerine göre incelenecek ve parçalara dair YAZILI VE/YA sözlü sunum yapılacaktır. Okuma parçası: Ders öncesinde öğrenci ile paylaşılacaktır.
11- Okuma parçaları okuma stratejilerine göre incelenecek ve parçalara dair YAZILI VE/YA sözlü sunum yapılacaktır. Okuma parçası: Ders öncesinde öğrenci ile paylaşılacaktır.
12- Okuma parçaları okuma stratejilerine göre incelenecek ve parçalara dair YAZILI VE/YA sözlü sunum yapılacaktır. Okuma parçası: Ders öncesinde öğrenci ile paylaşılacaktır.
13- Okuma parçaları okuma stratejilerine göre incelenecek ve parçalara dair YAZILI VE/YA sözlü sunum yapılacaktır. Okuma parçası: Ders öncesinde öğrenci ile paylaşılacaktır.
14- Okuma parçaları okuma stratejilerine göre incelenecek ve parçalara dair YAZILI VE/YA sözlü sunum yapılacaktır. Okuma parçası: Ders öncesinde öğrenci ile paylaşılacaktır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Somut ve soyut konulara yönelik yazılmış metinlerin ana fikirlerini kavrama.
2- Mevcut metinler ve alanına yönelik teknik metinlerle ilgili fikir alış verişinde bulunabilime.
3- Belirli bir seviyedeki akıcılık ve doğaçlama ile ana dili İngilizce olan konuşmacılarla iletişim kurabilme.
4- Kendisine sunulan çeşitli konulara yönelik detaylı bir metin oluşturup mevcut konunun faydalarından ve zararlarından bahsedebilir.
5- Okuduğunu anlama becerisi geliştirebilir.
6- Etkili konuşma ve tartışma yapabilir
7- .
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kentsel Tasarım
2- Kent ve Bölge Planlama
3- Ulaşım
4- Peyzaj
5- Ekoloji
6- Sosyoloji
7- Şehircilik Tarihi
8- Sanat Tarihi
9- Kentsel Koruma
10- Bilgisayar Destekli tasarım
11- Kentsel Coğrafya
12- Mimarlık Bilgisi
13- Ekonomi
14- Gayrimenkul Değerleme ve Konut
15- İstatistik
16- İmar Hukuku
17- Çizim ve Sunum Teknikleri
18- Planlama Kuram ve Teknikleri
19- Yabancı Dil
20- Genel Kültür
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 6 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 1 3
Toplam iş yükü     53
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Reader At Work I-II

Ders ile ilgili dosyalar