Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ULUSLARARASI İLETİŞİM |
Birinci düzey |
RTS406 |
Seçmeli |
8 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
Doç. Dr. AHMET ÖZTEKİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. AHMET ÖZTEKİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
İletişimin uluslararası boyutu hakkında bilgi verilmesi
|
Dersin tanımı
|
Uluslararası iletişim kavramını açıklayarak, bu amaçla kullanılan iletişim teknolojilerinin hem egemen hem de eleştirel akımın bakış açısıyla gazetecilik, radyo televizyon sinema gibi alanlara olan etkisi, popüler kültür, küreselleşme , enformasyon akışı, enformasyon dengesizliği, haber ajansları, alternatif haber ağları gibi konular üzerinden öğrencilere bilgi vermektir.
|
1- |
Uluslararası iletişime giriş
|
2- |
Uluslararası iletişim, enformasyon ve kitle iletişim araçları
|
3- |
Küreselleşme, yerelleşme kavramları
|
4- |
Enformasyon kavramı ve enformasyon toplumu
|
5- |
Uluslararası enformasyon akışı
|
6- |
Merkez ve çevre ülkeler
|
7- |
Uluslararası haber ajanslar ve misyonları
|
8- |
Alternatif Haber Ağları
|
9- |
NIEO ve sonuçları üzerine değerlendirmeler
|
10- |
NWICO ve sonuçları üzerine değerlendirmeler
|
11- |
McBride Komisyonu ve Raporu üzerine değerlendirmeler
|
12- |
WSIS ve sonuçları üzerine değerlendirmeler
|
13- |
Kitle iletişimi ve popüler kültür konuları üzerine incelemeler yapılması
|
14- |
BM ve Unesco''''nun uluslararası iletişim ve enformasyon dengesizliğine yaklaşımı
|
15- |
Modernleşme (kalkınma) kuramı
|
16- |
Güncel dengesiz akış sorunları
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Uluslararası iletişimde önemli olan küreselleşme, merkez, çevre, enformasyon, sermaye gibi kavramları öğrenir
|
2- |
Egemen ve eleştirel açıdan uluslararası iletişimi değerlendirebilecek seviyeye gelir
|
3- |
Enformasyon akışını ve akışın ülkeler üzerindeki etkilerini öğrenir
|
4- |
Uluslararası enformasyon akışı ve sonuçları hakkında bilgi sahibi olur
|
5- |
Merkez-çevre ülkeler çerçevesinde uluslararası örgütler ve girişimler hakkında bilgi sahibi olur
|
6- |
Uluslararası haber ajansları ve misyonları hakkında bilgi sahibi olur
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
5
|
40
|
Ödevler
|
2
|
3
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
4
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
4
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Girgin, Atilla; Uluslararası İletişim, Der Yayınları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|