Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PROJE HAZIRLAMA TEKNİKLERİ |
Üçüncü düzey |
KVFZ-609 |
Seçmeli |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ RUHİ KABAKCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. ÖZKAN ŞİMSEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ders, genel sunumlar, CD gösterimleri
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere proje hazırlama teknikleri hakkında temel bilgi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste proje hazırlama teknikleri anlatılmaktadır.
|
1- |
Dersin Genel Tanıtımı
|
2- |
Proje nedir? Proje döngüsü – Mantıksal Çerçeve Analizine Giriş
|
3- |
Sorun Analizi Yaklaşımı ve Uygulama
|
4- |
Hedef, Strateji, Paydaş Analizi / Proje amacı oluşturma ve Uygulama
|
5- |
Saha Çalışması: Seçilen proje konusunda çalışan bir kurumun proje grubu olarak ziyareti
|
6- |
Proje konularının tartışılması Faaliyet planı oluşturma ve Uygulama
|
7- |
Projenin Dikey Mantığı: Sonuçlar, Çıktılar ve Risk Analizi ve Uygulama
|
8- |
Projenin Yatay Mantığı: Göstergeler, Doğrulama ve Uygulama
|
9- |
İzleme ve Değerlendirme ve Uygulama Sürdürülebilirlik: Projenin toplumsal cinsiyet ve çevreye bağlı etkileri ve Uygulama
|
10- |
Faaliyet Takvimi ve Uygulama
|
11- |
Kaynak Planlaması, Bütçeleme ve Raporlama ve Uygulama
|
12- |
Proje formu nasıl doldurulur?
|
13- |
Proje sunumları
|
14- |
Proje formları teslimi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Proje geliştirme için temel araç olarak bir Mantıksal Çerçeve Analizi yoluyla sosyal, ekonomik veya çevresel konularda bir proje teklifi hazırlayabilecekler.
|
2- |
AB dahil çeşitli uluslararası ve ulusal finansman türleri ve fon programlarının bağlamı ve amaçlarını öğrenmiş olacaklar.
|
3- |
Hibe ve fon programlarının gereklilikleri ve ilkelerinin farkında olacaklar.
|
4- |
Hazırladıkları projelerde hedef grup ve son yararlanıcıların katılımı ve gerçek ihtiyaçlarına özen gösterebileceklerdir
|
5- |
Hibe ve fon programlarının gereklilikleri ve ilkelerinin farkında olacaklar.
|
6- |
Hazırladıkları projelerde hedef grup ve son yararlanıcıların katılımı ve gerçek ihtiyaçlarına özen gösterebileceklerdir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara
2. 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara
2. Cunningham, J.G., 2002: Textbook of veterinary physiology.Elsevier, USA.
3. Reece, W.O., 1997: Physiology of domestic animals. Williams and Wilkins, USA
4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya
5-Bölükbaşı, F. (1989). Fizyoloji Ders Kitabı. Vücut Isısı ve Sindirim. Cilt 1, Ankara Üniv. Veteriner Fakültesi Yayınları, No: 413, Ankara
|
|