Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA YÖNETİM VE ORGANİZASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA YÖNETİM VE ORGANİZASYON Birinci düzey BSÖ 406 Zorunlu 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. FEYZULLAH KOCA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Spor yönetimi ile ilgili tanım ve kavramların öğretilmesi, spor yönetim modelleri ve Türk Spor Sisteminin tarihsel gelişimi ve analizinin öğretilmesi.
Dersin tanımı Spor yönetimi kavramı, niteliği ve özelliği, spor yönetim modelleri, Türkiye’de spor yönetiminin tarihsel gelişimi, mevcut yapının incelenmesi, yönetimin evrensel teorileri ve fonksiyonlarının spor yönetimi açısından ele alınması.

Dersin içeriği
1- Yönetim ve yönetici kavramı
2- Spor yönetimi ve spor yöneticisi
3- Spor Müdürü ve Liderlik
4- Toplam Kalite Yönetimi
5- Yönetim kuramlarının ve işlevlerinin spor yönetimi açısından değerlendirilmesi
6- Yönetim kuramlarının ve işlevlerinin spor yönetimi açısından değerlendirilmesi
7- Spor yönetimi modelleri
8- Devlet Yönetimi
9- Kulüp bazlı yönetim
10- Türk spor yönetiminin tarihsel gelişimi
11- Türk spor yönetiminin organizasyon yapısı ve işleyişi
12- Türkiye''deki spor federasyonları ve spor kulüpleri
13- Türkiye''de spor yöneticilerinin yetiştirilmesi
14- Türk spor yönetiminde yapısal ve yasal gelişmelerin değerlendirilmesi
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Spor yönetimi ile ilgili temel kavramları bilme, spor yönetim modelleri ile ilgili kavramları kavrayabilme.
2- Ulusal ve uluslararası spor kurum ve kuruluşlarını farklı açılardan analiz etme becerilerinin kazanılması.
3- Karar verme ve planlamanın özelliklerini açıklanabilmesi.
4- Organizasyonun özelliklerini açıklayabilme.
5- Yöneltmenin özelliklerini açıklayabilme.
6- Değerlendirmenin özelliklerini açıklayabilme.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 5 2 10
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 5 2 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Foundations of Sport Management - Andy Gillentine,R.Brian Crow
Yardımcı Kaynaklar Principles and Practice of Sport Management - Lisa Pike Masteralexis,Carol A.Barr,Marry A. Hums

Ders ile ilgili dosyalar