Ön koşul dersleri
|
Yok.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe.
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MAHMUT ÇELİK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr.Öğretim Üyesi MUSTAFA SOYLAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok.
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik anlatım ve bilgisayarda uygulama.
|
Dersin amacı
|
Teknik resim okuma, anlama ve oluşturma becerisinin kazandırılması. Teknik resim konularında ve kalite standartlarının belirlenmesinde öğrencinin analiz etme ve yorumlayabilme özelliklerini kazanabilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Teknik resim konusunda kazandırılan 3 görünüş çıkarma kabiliyeti ile paket yazılım kullanılarak çizimler yapılmaktadır. Böylece, öğrencinin bakım-onarım iş emirlerini görsel olarak anlaması, yorumlayıp analiz ederek karar verebilmesi ve diğer çalışanlara anlatabilmesi suretiyle ekip çalışmalarına uyumluluğunun arttırılması sağlanmaktadır.
|
1- |
1. hafta: Teknik Resime Giriş: Teknik resimin temelleri, Bilgisayar destekli tasarım programları.
|
2- |
2. hafta: Teknik Resime Giriş: Çizim türleri ve diyagramlar, semboller, ölçüler, toleranslar ve projeksiyon işlemleri.
|
3- |
3. hafta: Bilgisayar Destekli Tasarımın Temelleri: Bilgisayar destekli tasarımda kullanılan temel ilkeler ve teknikler.
|
4- |
4. hafta: Seçilen CAD programı (Solidworks, Autocad, vb) kullanıcı Arayüzü: arayüz tanıtımı, modüller, yardım menüsü, mouse kontrolleri, ürün ağacı, yüzeyler, kumpas, araç çubukları ve temel ayarlar.
|
5- |
5. hafta: Taslak Çalışma Alanı: Kısıtlar, profil, taslak araçları, operasyon, görünüş, taslak çözüm araç çubukları.
|
6- |
6. hafta: Taslak Çalışma Alanı: Kısıtlar, profil, taslak araçları, operasyon, görünüş, taslak çözüm araç çubukları.
|
7- |
7. hafta: Parça Tasarımı: Taslak temelli özellikler ve ölçüm araç çubukları.
|
8- |
8. hafta: Parça Tasarımı: Örnek Çizimler.
|
9- |
9. hafta: Drafting: Arayüz tanıtımı, görünüşler, çizim opsiyonu, ölçülendirme, açıklama ekleme, geometri oluşturma, modifikasyon, araç çubukları, farklı formatlarda kayıt işlemi.
|
10- |
10. hafta: Drafting: Draft örnekleri. Montaj Tasarımı: Montaj işleminin temelleri.
|
11- |
11. hafta: Havacılık Dökümantasyon Sistemi: Microfilm, microafiş ve bilgisayarlı sunum uygulamaları. Çizim Tanımlama Sistemi: Title blok yapısı.
|
12- |
12. hafta: Havacılık Dökümentasyon Sistemi: Microfilm, microafiş ve bilgisayarlı sunum uygulamaları. Çizim Tanımlama Sistemi: Title blok yapısı.
|
13- |
13. hafta: ATA Spesifikasyonları: ATA 100 spesifikasyon sistemi
|
14- |
14. hafta: Havacılıkla İlgili ve Diğer Uygulanabilir Standartlar: ISO, AN, MS, NAS ve MIL Standartları Diyagramlar: Kablolama diyagramları ve şematik diyagramlar.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci parçaların modellerini oluşturmada CAD yazılımını kullanabilecektir.
|
2- |
Çizim elemanlarının modifiye edilmesi ve değişikliklerin yapılması için gerkeli CAD araçlarını kullanabilecektir.
|
3- |
Öğrenci montaj parçaları ve teknik resim çizimlerini CAD kullanarak gerçekleştirebilecektir.
|
4- |
Öğrenci diyagramları okuyabilecek; diyagramlardaki sembolleri, ölçüleri, toleransları ve projeksiyonları analiz ederek yorumlayabilecektir.
|
5- |
"Title block" bilgilerini tanımlayarak dokümantasyon sistemlerini açıklayabilecektir.
|
6- |
ATA spesifikasyon sistemini tanımlayabilecek, farklı standartlar hakkında bilgi sahibi olacaktır, kendi çalışması hakkında gerekli adımları analiz edebilecektir.
|
7- |
Öğrenci farklı standartlara göre hazırlanan diyagramları tanımlayabilecek, bunları sınıflandırabilecek ve çalışması esnasında gerekli karar mekanizmalarında çalışma arkadaşları ile takım çalışması gereçekleştirerek planlama ve üretim yapabilecektir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki uygulamalarda ve örgütlerde etkin olarak yer alan, sürekli öğrenimle kendisini geliştiren, güçlü iletişim kurabilen, takım çalışması yapabilen, çok disiplinli ortamlarda görev alabilen teknik eleman yetiştirebilmek.
|
|
2- |
Havacılık standartları ile ilgili yeterli bilgi birikimine sahip olmak.
|
|
3- |
Alanındaki bakım uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçip ve kullanabilmek.
|
|
4- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.
|
|
5- |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilmek.
|
|
6- |
Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
7- |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
|
|
8- |
Bilgiye erişebilmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilmek, veri tabanları, bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilmek.
|
|
9- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili şema, teknik resim vb. dökümanları anlayıp, yorumlayabilmek.
|
|
11- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.
|
|
12- |
İngilizce ve Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanmak.
|
|
13- |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek.
|
|
14- |
Alanındaki kavram, düşünce ve matematiksel ifadeleri anlayabilmek, kullanabilmek, bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara, araştırmalara ve farklı kaynak ve ölçümlerden elde edilen sonuçlara dayalı çözüm önerileri geliştirip, uygun düzeltici eylemde bulunabilmek.
|
|
15- |
Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
|
|
16- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilmek.
|
|
17- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
|
|
18- |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
6
|
84
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders Notları ve www.megep.meb.gov.tr internet adresinden elde edilebilecek dokümanlar.
|
|