Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > FEN EĞİTİMİNDE PROJE HAZIRLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN EĞİTİMİNDE PROJE HAZIRLAMA Üçüncü düzey İFE 623 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. UĞUR BÜYÜK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. UĞUR BÜYÜK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZYÜZE
Dersin amacı Projelerin hazırlanması, gerçekleştirilmesi, değerlendirilmesi ve sunulması tüm bilim dallarında olduğu gibi fen eğitimi alanında da akademik faaliyetler içerisinde çok önemli bir yer tutmaktadır. Bu gerekçe ile bu derste fen eğitimi alanında lisansüstü eğitim faaliyetlerinde bulunmayı planlayan öğrencilere fen eğitimi projeleri ile ilgili bilgi verilmesi ve proje hazırlamalarına rehberlik edilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Projenin tanımlanması, özellikleri, bir projede bulunması gereken önemli bölümler, projenin planlanması, uygulanması (gerçekleştirilmesi), proje ile elde edilen verilerin analizi ve değerlendirilmesi ve projenin sunumu aşamaları, çeşitli kuruluşların destekledikleri projeler, fen eğitimi ile ilgili proje örneklerinin incelenmesi

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Proje nedir? Bilimsel bir araştırma projesinin özellikleri, bir projenin temel bölümleri
3- Gözlem yapma ve proje fikrinin ortaya çıkması
4- Proje hazırlanması düşünülen konu ile ilgili ilk çalışmaların yapılması, konu ile ilgili bilgi toplanması
5- Proje konusu ile ilgili varsayımda bulunulması
6- Proje için uygun yöntemin belirlenmesi
7- Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması ve bu süreçte yaşananlar
8- Elde edilen verilerin analizi ve değerlendirilmesi, gerekli hesaplamaların yapılması ve sonucun ortaya konması
9- Projenin yazım süreci ve raporlaştırılması, bu süreçte dikkat edilmesi gereken hususlar
10- Projenin sunulması
11- Fen eğitimi ile ilgili proje örnekleri
12- TÜBİTAK, DPT ve diğer kuruluşların projeleri
13- Erasmus, Leonardo Da Vinci, Grundvig programları gibi Avrupa Birliği’nin desteklediği projeler
14- Genel Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler, fen eğitimi alanında proje hazırlama sürecini anlayarak, araştırma soruları belirleme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları raporlama ve sunma becerilerini geliştirirler.
2- Öğrenciler, bilimsel bir araştırma projesinin temel bölümlerini tanır ve proje hazırlama sürecinde dikkat edilmesi gereken adımları belirler.
3- Öğrenciler, özgün bir proje fikri geliştirebilme, konu ile ilgili bilgi toplama ve varsayımda bulunma becerilerini kazanırlar.
4- Öğrenciler, proje için uygun yöntemleri belirleyebilme, veri toplama ve analiz etme yeteneklerini geliştirirler.
5- Öğrenciler, fen eğitimi ile ilgili gerçek proje örneklerini inceleyerek, projelerin yazım süreci, raporlaştırılması ve sunumunda dikkat edilmesi gereken hususları anlayarak genel bir değerlendirme yapabilirler.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 6 2 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. 2009. 2. Kaya, Salih. Avrupa Birliği Fonları için Proje Nasıl Hazırlanır?. Hacısalihoğlu Yayıncılık. 2008. 3. Gormley, Richard Neuhaus. Science Projects: How To Collect, Analyze, and Present Your Data. Waynesburg Publishing. 2006. 4. Örsdemir, Vural; Kabukçuoğlu, M.Serdar. Proje Hazırlama Rehberi. Türkiye Girişimcilik Destekleme Merkezi. Ankara. 2005. 5. Özdamar, Kazım. Modern bilimsel araştırma yöntemleri: araştırma planlama, toplum ve örnek seçimi, güç analizi, proje hazırlama, veri toplama, veri analizi, bilimsel rapor yazımı. Kaan Kitabevi. Eskişehir. 2003. 6. Bilen, Gülhan. Avrupa Birliği´nde proje süreç yönetimi ve hazırlama ilkeleri. Türkiye Kalkınma Bankası Yayınları. Ankara. 2002. 7. Moorman, Thomas. How to Make Your Science Project Scientific. Wiley. 2002. 8. Griffith, Jerry. Proposal Planning & Writing. Greenwood Publishing Group. USA. 1998. 9. Giray, Adil. Proje Hazırlama ve Değerlendirme Yöntemleri. Gazi Büro Kitabevi. Ankara. 1993.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar