Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Heykel > SANAT TARİHİ-I (ÖNCÜLLERİN SANATI)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SANAT TARİHİ-I (ÖNCÜLLERİN SANATI) Birinci düzey HEY211 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. NECLA DURSUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEDAT ÇAMLIKLI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Dersler görsel materyale dayalı olarak yapılmaktadır. Öğrencilere verilen bilgilerin görsel, işitsel, anlatım, soru-cevap ve beyin fırtınası gibi öğelerle desteklenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilere dönem boyunca konularla ilgili çeşitli makaleler ve kitaplar okutulacak, aynı zamanda kendilerine verilen ve hazırlanmaları istenen ödevler de sınavlarda aldıkları puanları etkileyecektir. Ders, slayt destekli olarak işleneceğinden slayt makinası ve konularla ilgili slaytlar temin edilmiş durumdadır. Aynı zamanda konulara göre bilgisayar teknolojisinden, Powerpoint sunular ve öğrencilere vcd formatlı filmler izletilmek maksadıyla yararlanılmaktadır. Bu aktiviteler için gerekli bilgisayar, barkovizyon, slayt ve film sunuların kaliteli olarak izlenebilmesi için gereken teknolojik donanım ve perdelerle karartılmış sınıflar fakültemizde mevcuttur.
Dersin amacı 2. Sanat, sanatçı ve estetik kavramlarının ne olduğu ve sanatın gerekliliğini kavrayabilme 3. Sanatın başlangıcından itibaren geçirdiği evreleri, çeşitli medeniyetlerdeki sanatsal hareketleri ve değişimleri, örnekler ve nedenleri ile öğrencilere görsel malzeme destekli aktarma 3. Sanat Tarihi eğitiminde çağdaş öğretim yöntemlerini kavrayabilme 4. Sanat tarihi eğitiminde audio-visual (görülen-işitilen) kaynaklardan yararlanabilme. İmkânlar ölçüsünde, şehir içi ve şehir dışı gezilerle öğrencilerin bazı tarihi eserleri görmelerini sağlayarak, öğrencilere Sanat Tarihi’ni sevdirme
Dersin tanımı Sanat Tarihi I dersi, dersin adıyla özdeş olarak bir ya da birkaç sanat akımı ya da medeniyet üzerine yoğunlaşmak yerine, kronolojik olarak çok sayıda medeniyetin sanatsal aktiviteleri, birbirleriyle olan ilişkileri, benzer ve farklı yönlerinin, aynı zamanda bu medeniyetlerde eserler vermiş sanatçıların en önemli eserlerinin tanıtıldığı bir formatı kendisine baz alan bir derstir. Sanatın başlangıcından itibaren geçirdiği evreleri, çeşitli medeniyetlerdeki sanatsal hareketleri ve değişimleri, örnekler ve nedenleri ile öğrencilere görsel malzeme destekli aktarmak amaçlanmıştır.

Dersin içeriği
1- Dersin tanımı, dersin amaçları, dersin içeriği, Ders Öğretim Programının görüşülmesi ve kaynaklar hakkında açıklamalar. Ön Anket: Niçin güzel sanatlar fakültesinde okumak istiyorsunuz?Tartışma: Sanat öğretimi gereklimidir? Nasıl öğretilir?
2- Sanatın Ortaya çıkışı. Tarih Öncesi Devirler (Paleolitik Çağ)
3- Tarih Öncesi Devirler (Mezolitik Çağ, Neolitik Çağ)
4- Mezopotamya Sanatı (Sümerler, Akadlar, Babilliler)
5- Mezopotamya Sanatı (Asurlular, Persler)
6- Eski Anadolu Sanatları (Hititler )
7- Eski Anadolu Sanatları (Lidyalılar, Frigler, Urartular)
8- Vize Sınavı
9- Mısır Sanatı
10- Yunan Sanatı
11- Roma Sanatı
12- Bizans Sanatında Resim
13- Bizans Sanatında Heykel ve Mimari
14- Hint Sanatı
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sanat, sanatçı ve estetik kavramlarının ne olduğu ve sanatın gerekliliğini kavrayabilme.
2- Sanatın başlangıcından itibaren geçirdiği evreleri, çeşitli medeniyetlerdeki sanatsal hareketleri ve değişimleri, örnekler ve nedenleri ile öğrencilere görsel malzeme destekli aktarma.
3- Sanat Tarihi eğitiminde çağdaş öğretim yöntemlerini kavrayabilme.
4- Sanat tarihi eğitiminde audio-visual (görülen-işitilen) kaynaklardan yararlanabilme.
5- İmkânlar ölçüsünde, şehir içi ve şehir dışı gezilerle öğrencilerin bazı tarihi eserleri görmelerini sağlayarak, öğrencilere Sanat Tarihi’ni sevdirme.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2- Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3- Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4- Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5- Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6- Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8- Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9- Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10- Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12- Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13- Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14- Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15- Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı E.H. Gombrich,(1997) Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi Yayınları İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar G.Speake, (1988) Roma Dünyası. İletişim Yayınları. İstanbul. S. Tansuğ (1992) Resim Sanatının Tarihi. Remzi Kitabevi. İstanbul. S. Mülayim (1994) Sanata Giriş. Bilim Teknik Yayınevi G.Rıchter (1979) Yunan Sanatı. Cem Yayınevi J.Baines-J. Malek (1986) Eski Mısır. İletişim Yayınları C Blunden-M.Elvin (1989) Çin. İletişim Yayınları T.Cornell-J.Mattews(1988) Roma Dünyası. İletişim Yayınları P.Levi (1987) Eski Yunan. İletişim Yayınları

Ders ile ilgili dosyalar