Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KÜLTÜREL İLETİŞİM ÇALIŞMALARI |
Birinci düzey |
UHİT 340 |
|
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
Dr. FARUK SADIÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. FARUK SADIÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Konnferans
|
Dersin amacı
|
Bu dersi alan öğrencilerin:
kültürlerarasılık kavramı ile zenginleşmeleri
kültürlerarası iletişimde başarılı olacakları kültürlerarası iletişimin kavramlarını, terminolojisini, yaklaşımlarını, ve teorilerini öğrenmeleri
beklenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Öğrenciler bu derste kültürlerarası iletişim kuramlarını öğrenecek ve iletişim davranışlarında farklılığın söz konusu olduğu durumları anlamak ve bu farklılıkların yarattığı sorunlarla baş etmek için kuramlardan nasıl yararlanacaklarını öğrenecektir. Bu derste öğrenilecek kavramlar, işaretlerin doğası, dilsel görecelik ve dil ile düşünce arasındaki bağlantı, çok dillilik, dilsel ve iletişim yeterliği arasındaki farklar, dil, iktidar, ırksal, etnik, sınıf ve cinsiyet farklılıklarının iletişimdeki rolü, sözsüz iletişim bulunmaktadır.
|
1- |
Giriş: kültürlerarasılık
|
2- |
İletişim Konteksti Olarak Kültür: Kültür Nedir? Bu konudaki farklı görüşler nelerdir?
|
3- |
İletişim Bağlamı Olarak Kültür: Kültürün bir dalı olarak iletişim
|
4- |
İletişim Bağlamı Olarak Kültür: Kültürün Algıya Etkisi
|
5- |
İletişimin Değişkenleri: Kültürlerarası İletişime Engeller
|
6- |
İletişimin Değişkenleri: Stereotip ve Önyargı
|
7- |
İletişimin Değişkenleri: Sözsüz İletişim
|
8- |
Sınava Hazırlık
|
9- |
Kültürün Boyutları: Kültürel Değerler
|
10- |
Kültürün Boyutları: Kültürel Değerler
|
11- |
Kültürün Boyutları: Kültürlerin KarşılaşmasıKültürün Boyutları: Kadın, Aile, Çocuk
|
12- |
Kültürün Boyutları: Kültürlerin Karşılaşması
|
13- |
Kültür İçinde Kültürler: Kimlik ve Altkültürler
|
14- |
Alan araştırması
|
15- |
Alan araştırması 1.
|
16- |
Alan araştırması 2.
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kültürlerarası iletişim kavram kuramlarını ayırt edebilir ve gündelik yaşamda kullanabilir hale gelmek.
|
2- |
Birçok başka kültüre dahil olabilirken kendi kültürüne saygı duymak ve paylaşmak.
|
3- |
Benmerkezci bir anlayıştan kültür farklarını kabul eden göreceli bir anlayışa evrilmek.
|
4- |
Kültürel farklılıkların ayırdına varmak ve değişik kültürlerin birbirine göre üstün olmadığını görmek.
|
5- |
Kendi kültürünün inançları, değerleri ve normlarını tanır ve baskın kültürler benzerlik ve farklarını ayırt eder hale gelmek.
|
6- |
Ana dili, değerler sistemi, iletişim biçemi ve farklı dünya görüşüne sahip olanlarla iletişimde yeterlilik kazanmak.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
3
|
2
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
41
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Jandt, F. E. (2004) An Introduction to Intercultural Communication: Identities in a Global Community. California: Sage. Kartarı, A. (2006) Farklılıklarla Yaşamak: Kültürlerarası İletişim. Ankara: Ürün.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|