Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II |
Birinci düzey |
F-SRV114 |
Seçmeli |
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÖKHAN GÜVEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÖKHAN GÜVEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Sabri GÜNGÖR
|
Dersin veriliş şekli
|
Bilgisayar Başında Yüz Yüze Eğitim
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencilerin Hesap Tablosu kullanarak etkin bir şekilde işlem tablosu işlemlerini yapabilmeleri, Veritabanı Yönetim Uygulaması kullanarak veritabanı yönetim faaliyetlerini gerçekleştirebilmeleri becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilerin derste öğrendiklerini grup projesi olarak, gerçek hayattan seçtikleri bir problem üzerinde uygulayarak kendilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste; işlem tablolama, veri tabanına giriş ve veritabanı işlemleri ele alınmaktadır. Hesap Tablosu ve Veritabanı Yönetimi programlarının kullanımına odaklanılmıştır.
|
1- |
Hesap Tablosu Ortamında Çalışmak: - Hesap Tablosu''''nun başlatılması - Çalışma defteri ve sayfasının tanıtılması - Hücrelere veri girme ve düzenleme - Hesap Tablosu''''nda yardım kullanımı - Belgenin kaydedilmesi
|
2- |
Çalışma Sayfasını Düzenleme: - Hücre üzerinde işlemler - Satır üzerinde işlemler - Sütun üzerinde işlemler - Sayfa üzerinde işlemler - Alıştırma
|
3- |
Formüllerin Kullanımı: - Formüllerde kullanılabilecek operatörler ve işlem öncelik sıraları - Basit formüller oluşturma - Hesap Tablosunun otomatik doldur özelliğini kullanarak formülü diğer hücrelere kopyalama - Formüllerde göreli, mutlak ve karma referans kullanımı - Hücre adı tanımlama, oluşturma ve formüllerde kullanma - İşlev Ekle yardımıyla hazır işlevleri kullanma - Hata Mesajları ve anlamları - Örnek uygulamalar - Bağıl Not Sistemi
|
4- |
Mantıksal işlevlerin kullanımı Örnek uygulamalar
|
5- |
Çalışma Sayfalarını Biçimlendirmek: - Hücreleri biçimlendirmek - Sayı, Hizalama, Yazı tipi, Kenarlık, Desenler, Koruma - Otomatik biçimlendirme - Koşullu biçimlendirme - Çalışma defterini ve sayfayı korumak
|
6- |
Grafik Çizdirmek: - Grafik sihirbazını kullanarak grafiklerin çizdirilmesi - Grafiklerin düzenlenmesi - Grafiklerin değiştirilmesi - Belgeyi yazdırmak Sayfa yapısının düzenlenmesi Sayfa düzeninin belirlenmesi Kenar boşluklarının ayarlanması Üstbilgi ve Altbilgi eklenmesi Çalışma sayfası özelliklerinin belirlenmesi Baskı ön izleme yapılması Belgenin yazdırılması
|
7- |
Veri üzerinde işlemler: - Verilerin sıralanması - Verilerin süzülmesi - Alt toplamların aldırılması - Pivot tablo oluşturmak
|
8- |
Ara Sınavlar
|
9- |
Veri Tabanı: Temel Kavramlar
|
10- |
Veritabanı Tasarımı: İlişkisel Veritabanı Tasarımı, Veri Normalizasyonu
|
11- |
Veritabanı Yönetim Programı kullanarak Veri tabanı uygulama geliştirme: - Tabloların oluşturulması ve ilişkilendirilmesi - Form tasarımlarının yapılması ve veri girişi - Sorguların hazırlanması - Rapor tasarımlarının yapılması
|
12- |
Örnek Uygulama: Sipariş Takip Veritabanı
|
13- |
Örnek Uygulama devam
|
14- |
Dönem Projesi Sunumları
|
15- |
Dönem Projesi Sunumları
|
16- |
Dönemsonu sınav
|
17- |
Dönemsonu sınav
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi alan bir öğrenci hesap tablosu programlarını ileri düzeyde kullanır.
|
2- |
Hesap Tablosu programını kullanarak işletmeye ya da ekonomiye dair karmaşık verileri analiz eder ve tahminler yapar.
|
3- |
Hesap Tablosu programı ile günlük hayatta karşısına çıkan problemlere yaratıcı çözümler geliştirir.
|
4- |
Dış kaynaktan elde ettiği karma verileri Hesap Tablosu ve Veritabanı Yazılımlarını birlikte kullanarak sınıflar.
|
5- |
Veritabanı programlarını ileri düzeyde kullanır.
|
6- |
Veritabanı programını kullanarak birçok günlük hayat problemine hızlı çözümler geliştirir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir:
Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
|
|
2- |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
|
|
3- |
Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
|
|
4- |
Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
|
|
5- |
Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
|
|
6- |
Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
|
|
7- |
Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
|
|
8- |
Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
|
|
9- |
Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
|
|
10- |
Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
|
|
11- |
Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
|
|
12- |
Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
|
|
13- |
Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
|
|
14- |
Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
2
|
24
|
Ödevler
|
1
|
3
|
3
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
8
|
2
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
101
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
http://iibf.erciyes.edu.tr/guven
|
Yardımcı Kaynaklar
|
http://iibf.erciyes.edu.tr/gedikli
|
|