Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HÜLYA ERAYDIN ARGUNŞAH
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HÜLYA ARGUNŞAH
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Dildeki açık ya da örtülü cinsiyetçi söylemlere dikkat çekmek, edebiyat eserlerinde yer alan bu tür kullanımlar üzerinde çözümlemeler yapmak.
|
Dersin tanımı
|
Dildeki açık ya da örtülü cinsiyetçi söylemlere dikkat çekmek, edebiyat eserlerinde yer alan bu tür kullanımlar üzerinde çözümlemeler yapmak.
|
1- |
Toplumsal cinsiyet ve edebî tür
|
2- |
Kadın okur/kadın yazar ve edebiyat geleneği ilişkisi
|
3- |
Kadın edebiyatı tartışmaları
|
4- |
Toplumsal cinsiyet okumaları
|
5- |
Örnek metin çalışmaları (mektup, gezi yazısı, roman, öykü, şiir)
|
6- |
Örnek metin çalışmaları (mektup, gezi yazısı, roman, öykü, şiir)
|
7- |
Örnek metin çalışmaları (mektup, gezi yazısı, roman, öykü, şiir)
|
8- |
VİZE
|
9- |
Örnek metin çalışmaları (mektup, gezi yazısı, roman, öykü, şiir)
|
10- |
Örnek metin çalışmaları (mektup, gezi yazısı, roman, öykü, şiir)
|
11- |
Örnek metin çalışmaları (mektup, gezi yazısı, roman, öykü, şiir)
|
12- |
Örnek metin çalışmaları (mektup, gezi yazısı, roman, öykü, şiir)
|
13- |
Örnek metin çalışmaları (mektup, gezi yazısı, roman, öykü, şiir)
|
14- |
Örnek metin çalışmaları (mektup, gezi yazısı, roman, öykü, şiir)
|
15- |
FİNAL
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Edebiyat metinlerinde cinsiyetli söylem kullanımlarını analiz edebilmek
|
2- |
Kültürel hafızada kadının rolünü ve taşıdığı ideolojik etiketleri anlamaya yönelik metin ve söylem analizi yapmak
|
3- |
Yazınsal gelenek içerisinde tematik ve sembolik oluşumların kadın varlığı açısından eleştirel okumalarını yapmak
|
4- |
Yazınsal ortamda kadın sesinin özel dokusunu ve farklılığını, belli felsefi düşünce modelleri içerisinde yorumlamak
|
5- |
Toplumsal algıda kadın kimliğini oluşturan kültürel tanımların edebi ortamda izlediği yapılanma sürecini ve aldığı yeni biçimleri incelemek
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
14
|
4
|
56
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Smith, Anthony D. (1994). Milli Kimlik. (Çev: B.S.Şener)İstanbul: İletişim Yayınları
Bilgin, Nuri.(1995). Kollektif Kimlik. İzmir: Sistem Yayınları
AKGÖKÇE, N., S. Çakır (1996). Kadın Araştırmalarında Yöntem. İstanbul: Sel Yayınları.
Direnç, Dilek, (2008). Kadın Yazarlardan Eski Masallar Yeni Meseller. İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.
Humm, Maggie. Feminist Edebiyat Eleştirisi.
JALE – SİBEL IRZIK (2009): Kadınlar Dile Düşünce –Edebiyat ve Toplumsal Cinsiyet-, İletişim Yayınları, İstanbul.
BERKTAY, FATMAGÜL (2006): Tarihin Cinsiyeti, 2. Basım, Metis Yayınları, İstanbul.
Josephine, Donavan, Feminist Teori, çev. Meltem Ağduk Gevrek, Fevziye Sayılan, Aksu Bora, İletişim Yayınları, 1997.
Çakır, Serpil, Osmanlı Kadın Hareketi, Metis Yayınları, İstanbul 2010.
Sancar, Serpil, Türk Modernleşmesinin Cinsiyeti, İletişim Yayınları, 3. baskı - Haziran 2014.
Çaha, Ömer, Sivil Kadın, Savaş Yayınevi, Ankara 2000.
Lewis, Reina, Oryantalizmi Yeniden Düşünmek, Kapı Yayınları, 2006.
Schick, İrvin Cemil, Bedeni, Toplumu, Kainatı Yazmak, İletişim Yayıncılık, İstanbul 2011.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Smith, Anthony D. (1994). Milli Kimlik. (Çev: B.S.Şener)İstanbul: İletişim Yayınları
Bilgin, Nuri.(1995). Kollektif Kimlik. İzmir: Sistem Yayınları
AKGÖKÇE, N., S. Çakır (1996). Kadın Araştırmalarında Yöntem. İstanbul: Sel Yayınları.
Direnç, Dilek, (2008). Kadın Yazarlardan Eski Masallar Yeni Meseller. İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.
Humm, Maggie. Feminist Edebiyat Eleştirisi.
JALE – SİBEL IRZIK (2009): Kadınlar Dile Düşünce –Edebiyat ve Toplumsal Cinsiyet-, İletişim Yayınları, İstanbul.
BERKTAY, FATMAGÜL (2006): Tarihin Cinsiyeti, 2. Basım, Metis Yayınları, İstanbul.
Josephine, Donavan, Feminist Teori, çev. Meltem Ağduk Gevrek, Fevziye Sayılan, Aksu Bora, İletişim Yayınları, 1997.
Çakır, Serpil, Osmanlı Kadın Hareketi, Metis Yayınları, İstanbul 2010.
Sancar, Serpil, Türk Modernleşmesinin Cinsiyeti, İletişim Yayınları, 3. baskı - Haziran 2014.
Çaha, Ömer, Sivil Kadın, Savaş Yayınevi, Ankara 2000.
Lewis, Reina, Oryantalizmi Yeniden Düşünmek, Kapı Yayınları, 2006.
Schick, İrvin Cemil, Bedeni, Toplumu, Kainatı Yazmak, İletişim Yayıncılık, İstanbul 2011.
|
|