Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Kamu Hukuku (ikinci Öğretim) (y.l) > EDEBİYATTA TOPLUMSAL CİNSİYET VE KADIN ÇALIŞMALARI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EDEBİYATTA TOPLUMSAL CİNSİYET VE KADIN ÇALIŞMALARI II İkinci düzey TDE 594 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. HÜLYA ERAYDIN ARGUNŞAH
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HÜLYA ARGUNŞAH
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Dildeki açık ya da örtülü cinsiyetçi söylemlere dikkat çekmek, edebiyat eserlerinde yer alan bu tür kullanımlar üzerinde çözümlemeler yapmak.
Dersin tanımı Dildeki açık ya da örtülü cinsiyetçi söylemlere dikkat çekmek, edebiyat eserlerinde yer alan bu tür kullanımlar üzerinde çözümlemeler yapmak.

Dersin içeriği
1- Toplumsal cinsiyet ve edebî tür
2- Kadın okur/kadın yazar ve edebiyat geleneği ilişkisi
3- Kadın edebiyatı tartışmaları
4- Toplumsal cinsiyet okumaları
5- Örnek metin çalışmaları (mektup, gezi yazısı, roman, öykü, şiir)
6- Örnek metin çalışmaları (mektup, gezi yazısı, roman, öykü, şiir)
7- Örnek metin çalışmaları (mektup, gezi yazısı, roman, öykü, şiir)
8- VİZE
9- Örnek metin çalışmaları (mektup, gezi yazısı, roman, öykü, şiir)
10- Örnek metin çalışmaları (mektup, gezi yazısı, roman, öykü, şiir)
11- Örnek metin çalışmaları (mektup, gezi yazısı, roman, öykü, şiir)
12- Örnek metin çalışmaları (mektup, gezi yazısı, roman, öykü, şiir)
13- Örnek metin çalışmaları (mektup, gezi yazısı, roman, öykü, şiir)
14- Örnek metin çalışmaları (mektup, gezi yazısı, roman, öykü, şiir)
15- FİNAL
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Edebiyat metinlerinde cinsiyetli söylem kullanımlarını analiz edebilmek
2- Kültürel hafızada kadının rolünü ve taşıdığı ideolojik etiketleri anlamaya yönelik metin ve söylem analizi yapmak
3- Yazınsal gelenek içerisinde tematik ve sembolik oluşumların kadın varlığı açısından eleştirel okumalarını yapmak
4- Yazınsal ortamda kadın sesinin özel dokusunu ve farklılığını, belli felsefi düşünce modelleri içerisinde yorumlamak
5- Toplumsal algıda kadın kimliğini oluşturan kültürel tanımların edebi ortamda izlediği yapılanma sürecini ve aldığı yeni biçimleri incelemek
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Smith, Anthony D. (1994). Milli Kimlik. (Çev: B.S.Şener)İstanbul: İletişim Yayınları Bilgin, Nuri.(1995). Kollektif Kimlik. İzmir: Sistem Yayınları AKGÖKÇE, N., S. Çakır (1996). Kadın Araştırmalarında Yöntem. İstanbul: Sel Yayınları. Direnç, Dilek, (2008). Kadın Yazarlardan Eski Masallar Yeni Meseller. İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi. Humm, Maggie. Feminist Edebiyat Eleştirisi. JALE – SİBEL IRZIK (2009): Kadınlar Dile Düşünce –Edebiyat ve Toplumsal Cinsiyet-, İletişim Yayınları, İstanbul. BERKTAY, FATMAGÜL (2006): Tarihin Cinsiyeti, 2. Basım, Metis Yayınları, İstanbul. Josephine, Donavan, Feminist Teori, çev. Meltem Ağduk Gevrek, Fevziye Sayılan, Aksu Bora, İletişim Yayınları, 1997. Çakır, Serpil, Osmanlı Kadın Hareketi, Metis Yayınları, İstanbul 2010. Sancar, Serpil, Türk Modernleşmesinin Cinsiyeti, İletişim Yayınları, 3. baskı - Haziran 2014. Çaha, Ömer, Sivil Kadın, Savaş Yayınevi, Ankara 2000. Lewis, Reina, Oryantalizmi Yeniden Düşünmek, Kapı Yayınları, 2006. Schick, İrvin Cemil, Bedeni, Toplumu, Kainatı Yazmak, İletişim Yayıncılık, İstanbul 2011.
Yardımcı Kaynaklar Smith, Anthony D. (1994). Milli Kimlik. (Çev: B.S.Şener)İstanbul: İletişim Yayınları Bilgin, Nuri.(1995). Kollektif Kimlik. İzmir: Sistem Yayınları AKGÖKÇE, N., S. Çakır (1996). Kadın Araştırmalarında Yöntem. İstanbul: Sel Yayınları. Direnç, Dilek, (2008). Kadın Yazarlardan Eski Masallar Yeni Meseller. İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi. Humm, Maggie. Feminist Edebiyat Eleştirisi. JALE – SİBEL IRZIK (2009): Kadınlar Dile Düşünce –Edebiyat ve Toplumsal Cinsiyet-, İletişim Yayınları, İstanbul. BERKTAY, FATMAGÜL (2006): Tarihin Cinsiyeti, 2. Basım, Metis Yayınları, İstanbul. Josephine, Donavan, Feminist Teori, çev. Meltem Ağduk Gevrek, Fevziye Sayılan, Aksu Bora, İletişim Yayınları, 1997. Çakır, Serpil, Osmanlı Kadın Hareketi, Metis Yayınları, İstanbul 2010. Sancar, Serpil, Türk Modernleşmesinin Cinsiyeti, İletişim Yayınları, 3. baskı - Haziran 2014. Çaha, Ömer, Sivil Kadın, Savaş Yayınevi, Ankara 2000. Lewis, Reina, Oryantalizmi Yeniden Düşünmek, Kapı Yayınları, 2006. Schick, İrvin Cemil, Bedeni, Toplumu, Kainatı Yazmak, İletişim Yayıncılık, İstanbul 2011.

Ders ile ilgili dosyalar