Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (yüksek Lisans) > TÜRKİYE’DE İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE’DE İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI İkinci düzey HİT 564 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. MAHMUT AKGÜL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Mahmut AKGÜL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı İletişim tarihinin dünyada ve Türkiye''''deki gelişimini teknik,sosyal ve siyasal özellikleriyle inceleyerek,İletişimin toplumsal yapılar açısından önemini ortaya koymak.
Dersin tanımı İnsanlık tarihinin başlangıcından itibaren gelişim kaydeden iletişim unsurunun toplumsal,siyasal ve ekonomik açıdan etkinliğinin tarihsel süreçte değerlendirilmesi.

Dersin içeriği
1- Tarih öncesi toplumlarda iletişim
2- İlk Çağlarda çeşitli toplumlarda iletişim /Sözlü kültür
3- Yazının bulunması ve toplumsal siyasal etkileri /El Yazmalı Kültür
4- Eski Yunan ve Roma''da siyasal,toplumsal düzen ve İletişim
5- Eski Türkler ve İslam toplumlarında İletişim
6- Ortaçağ''da, Avrupa''da ve doğu toplumlarında siyasi düzen ve toplumsal yapı/Matbaanın icadı ve etkileri/Basım kültürü
7- Okuryazar Kamunun Yükselişi
8- Ruhban sınıfın düşüşü
9- Avrupa''da yenileşme hareketleri ve iletişim
10- Osmanlı İletişim Sistemi ve matbaanın etkileri
11- Elektriğin icadı ve iletişim sistemlerindeki yenileşme
12- Osmanlı son dönemi ve çeşitli Avrupa devletlerinde siyasal ve toplumsal gelişmelerin temelinde ve sonrasında iletişimin gücü
13- 20. Yüzyılda İletişim araçlarının gelişimi ve toplumsal etkileri
14- Ağ toplumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tarihsel süreçte iletişim unsurunun toplumsal ve siyasal açıdan taşıdığı önemi kavramak
2- iletişim unsurunun,tek düze bir biçimde mesaj akışını değil,daha kapsayıcı bir süreci ifade ettiğini tanımlamak
3- Toplumsal gelişmede iletişim unsurunun vazgeçilmez nitelik taşıdığını göstermek
4- Başlangıçtan bugüne tarihi süreçte iletişim araçlarının gelişimini sıralamak
5- İletişim araçlarının,toplumsal ve siyasal düzen içerisindeki etkilerini çeşitli toplumlar özelinde ortaya koymak
6- İletişim tarihini teknik gelişim dışında kültürel ve siyasi etkiler bağlamında tanımlamak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanır.
2- Alanında elde ettiği bilgileri farklı disiplinlerle bütünleştirerek yorumlar.
3- Verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri dikkate alarak bilimsel çalışma yapar.
4- Yaptığı bilimsel araştırmaların sonuçlarını sözlü ve yazılı olarak aktarır.
5- Analitik düşünme yeteneğini geliştirerek gerçek hayat problemlerini çözer.
6- Etkin bir yönetim için kullanılabilecek çeşitli karar-destek tekniklerini uygular.
7- İşletme paydaşlarının davranışlarının nedenlerini, oluşum süreçlerini ve sonuçlarını açıklar.
8- Günümüz işletmelerinde uygulanabilecek çağdaş yönetim tekniklerini ve bunların uygulanma gerekçelerini teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşulları dikkate alarak listeler ve açıklar.
9- İşletmelerin iç ve dış unsurlarıyla uyumlu, esnekliğini ve rekabet gücünü artıracak stratejik yönetim süreçlerini tasarlar ve uygular.
10- Pazarlama alanında farklı konuları algılar ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
11- Muhasebe ve finansman alanında işletmenin karşılaşabileceği tüm sorunları tespit eder ve çözer.
12- Finansal verileri analiz edecek programları kullanır.
13- Alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve tartışır.
14- Üretim ve hizmet işletmelerinin lojistik ve stoklama faaliyetlerini etkin yönetir.
15- İşletmelerin kaynaklarını verimli kullanması için gereken düzenlemeleri listeler.
16- İşletmenin herhangi bir alanında karşılaştığı problemi matematiksel bir model ile ifade eder ve farklı yöntemlerle çözer.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 8 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Basın ve Yayın Tarihi, M. Nuri İnuğur / İletişim Tarihi, David Crowley
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar