Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TOPLUM BESLENMESİ |
Üçüncü düzey |
HAS 502 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ARDA BORLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. ARDA BORLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencilere toplumda sık görülen beslenme hastalıklarını, görülme sıklığını, nedenlerini ve önlenmesi için gerekli önlemleri benimsetmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu teorik ders Halk Sağlığı Yüksek Lisans Programında yer alan, haftada iki saatlik bir derstir. Bu dersi diğer yüksek lisans programlarının öğrencileri de alabilirler.
|
1- |
Toplum sağlığında beslenmenin rolü ve önemi
|
2- |
Toplumda beslenme durumunun saptanmasında metodoloji
|
3- |
Türkiye’de beslenme sorunları
|
4- |
Protein enerji malnutrisyonu
|
5- |
Beslenme anemileri( demir yetersizliği anemisi, folat yetersizliği, pernisiyöz anemi)
|
6- |
İyot yetersizliği hastalıkları
|
7- |
Yeterli ve dengeli beslenme prensipleri
|
8- |
Diyet, beslenme ve kronik hastalıkların önlenmesi
|
9- |
Anne sütünün önemi ve emzirme tekniği
|
10- |
Gebelikte ve emziklilikte beslenme
|
11- |
Beslenme sorunlarının nedenleri
|
12- |
Beslenme sorunlarına çözüm yolları
|
13- |
-
|
14- |
-
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu kursun sonunda öğrenciler; toplumda beslenme durumunu ortaya çıkarmak için kullanılan yöntemleri açıklayabilecek,
|
2- |
Yetersiz ve dengesiz beslenme sonucunda ortaya çıkabilecek hastalıkları ve Türkiye'de Görülen beslenme sorunlarını sayabilecek,
|
3- |
Protein enerji malnutrisyonunun oluş nedenleri, görülme sıklığı ve önlenmesi için yapılması gerekenleri sayabilecek,
|
4- |
Beslenme anemilerinin oluş nedenleri, görülme sıklığı ve önlenmesi için yapılması gerekenleri sayabilecek,
|
5- |
İyot yetersizliğinin nedenleri, dünyada ve ülkemizde görülme sıklığı ve önlenmesi için alınacak önlemleri sayabilecek,
|
6- |
Emzirmenin önemini ve emzirmede prensipleri açıklayabilecek,
|
7- |
Gebelikte ve emziklilikte beslenmenin önemini ve prensipleri açıklayabilecek,
|
8- |
Beslenme problemlerinin nedenlerini sayabilecek,
|
9- |
Beslenme problemlerinin önlenmesi için önlemleri bilebilecek,
|
10- |
Yeterli ve dengeli beslenme prensiplerini bilebilecek.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
|
|
2- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
|
|
7- |
Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
|
|
8- |
Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
|
|
9- |
Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
202
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Baysal A. Beslenme (14.Baskı) Hatipoğlu Yayınevi, Ankara, 2012.
2-Aykut M.Toplum Beslenmesi, İçinde Halk Sağlığı Genel Bilgiler. Öztürk Y, Günay O. Erciyes Üniversitesi Yayınları No. 172, Kayseri, 2011. S.1247-1413.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|