Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİM Birinci düzey UZM102 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BİLGE ALBAYRAK ÇEPER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MAHMUT ÇELİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, laboratuvar çalışması
Dersin amacı Bir katı cisim ve yüzey modelleme programının iki boyutlu çizim komutlarının kullanımının öğretilmesi, teknik resmin temel kavramlarının öğretilmesi, perspektifi verilen bir parçanın görünüşlerini çıkartılması, görünüşleri verilen bir parçanın perspektiflerinin çıkartılmasının öğretilmesi, özel görünüşlerin öğretilmesi, kesit çeşitlerinin ve parçaların kesitlerinin alınmasının öğretilmesi
Dersin tanımı Bir katı cisim ve yüzey modelleme programının iki boyutlu çizim komutlarının kullanımının öğretilmesi, teknik resmin temel kavramlarının öğretilmesi

Dersin içeriği
1- Bir katı cisim ve yüzey modelleme programının temel komutlarının anlatılması
2- Bir katı cisim ve yüzey modelleme programının temel komutlarının anlatılması
3- Bir katı cisim ve yüzey modelleme programının temel komutlarının anlatılması
4- Bir katı cisim ve yüzey modelleme programının temel komutlarının anlatılması
5- Standart resim yaprakları, başlık, standart yazı, standart çizgilerin tanıtılması, AutoCAD formatında A3, A4 ve A5 kâğıtlarının hazırlanması ve başlıkların doldurulması, ölçek kavramı ve ölçülendirme gibi teknik resmin temel kavramlarının anlatılması
6- Standart görünüşlerin anlatılması ve perspektifi verilen parçaların görünüşlerinin çıkarılması ile ilgili uygulama örnekleri
7- Standart görünüşler ile ilgili uygulama örnekleri
8- Perspektiflerin anlatılması, görünüşten perspektife geçilmesinin anlatılması ve uygulama örnekleri
9- Standart görünüşler ve perspektifler ile ilgili uygulama örnekleri
10- YIL İÇİ SINAVI
11- Özel görünüşlerin anlatılması ve bu konuyla ilgili uygulama örnekleri
12- Kesit almanın ve kesit çeşitlerinin anlatılması, uygulama örnekleri
13- Kesit alma ilgili uygulama örnekleri
14- Kesit alma ilgili uygulama örnekleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- AutoCAD programının iki boyutlu komutlarının kullanımını öğrenme
2- Teknik resmin temel kavramlarını öğrenme
3- Perspektifi verilen bir parçanın görünüşlerini çıkartılmasını, görünüşleri verilen bir parçanın perspektiflerinin çıkartılmasını öğrenme
4- Özel görünüşleri öğrenme, parçaların kesitinin alınmasını öğrenme, kesit çeşitlerini öğrenme
5- Kesit almanın ve kesit çeşitlerinin öğrenilmesi
6- Karmaşık bir ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla bilişim teknolojilerini etkin kullanma.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar