Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BİLGE ALBAYRAK ÇEPER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MAHMUT ÇELİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, laboratuvar çalışması
|
Dersin amacı
|
Bir katı cisim ve yüzey modelleme programının iki boyutlu çizim komutlarının kullanımının öğretilmesi, teknik resmin temel kavramlarının öğretilmesi, perspektifi verilen bir parçanın görünüşlerini çıkartılması, görünüşleri verilen bir parçanın perspektiflerinin çıkartılmasının öğretilmesi, özel görünüşlerin öğretilmesi, kesit çeşitlerinin ve parçaların kesitlerinin alınmasının öğretilmesi
|
Dersin tanımı
|
Bir katı cisim ve yüzey modelleme programının iki boyutlu çizim komutlarının kullanımının öğretilmesi, teknik resmin temel kavramlarının öğretilmesi
|
1- |
Bir katı cisim ve yüzey modelleme programının temel komutlarının anlatılması
|
2- |
Bir katı cisim ve yüzey modelleme programının temel komutlarının anlatılması
|
3- |
Bir katı cisim ve yüzey modelleme programının temel komutlarının anlatılması
|
4- |
Bir katı cisim ve yüzey modelleme programının temel komutlarının anlatılması
|
5- |
Standart resim yaprakları, başlık, standart yazı, standart çizgilerin tanıtılması, AutoCAD formatında A3, A4 ve A5 kâğıtlarının hazırlanması ve başlıkların doldurulması, ölçek kavramı ve ölçülendirme gibi teknik resmin temel kavramlarının anlatılması
|
6- |
Standart görünüşlerin anlatılması ve perspektifi verilen parçaların görünüşlerinin çıkarılması ile ilgili uygulama örnekleri
|
7- |
Standart görünüşler ile ilgili uygulama örnekleri
|
8- |
Perspektiflerin anlatılması, görünüşten perspektife geçilmesinin anlatılması ve uygulama örnekleri
|
9- |
Standart görünüşler ve perspektifler ile ilgili uygulama örnekleri
|
10- |
YIL İÇİ SINAVI
|
11- |
Özel görünüşlerin anlatılması ve bu konuyla ilgili uygulama örnekleri
|
12- |
Kesit almanın ve kesit çeşitlerinin anlatılması, uygulama örnekleri
|
13- |
Kesit alma ilgili uygulama örnekleri
|
14- |
Kesit alma ilgili uygulama örnekleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
AutoCAD programının iki boyutlu komutlarının kullanımını öğrenme
|
2- |
Teknik resmin temel kavramlarını öğrenme
|
3- |
Perspektifi verilen bir parçanın görünüşlerini çıkartılmasını, görünüşleri verilen bir parçanın perspektiflerinin çıkartılmasını öğrenme
|
4- |
Özel görünüşleri öğrenme, parçaların kesitinin alınmasını öğrenme, kesit çeşitlerini öğrenme
|
5- |
Kesit almanın ve kesit çeşitlerinin öğrenilmesi
|
6- |
Karmaşık bir ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla bilişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
|
|
2- |
Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
|
|
3- |
Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
|
|
4- |
Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
|
|
5- |
Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
|
|
6- |
Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
|
|
7- |
Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
|
|
8- |
Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
|
|
9- |
Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
|
|
10- |
Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
|
|
11- |
Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
10
|
1
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
99
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|