Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMLA TEMEL FİZİK KAVRAMLARININ ÖĞRETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMLA TEMEL FİZİK KAVRAMLARININ ÖĞRETİMİ Birinci düzey İFE 622 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMİNE GÜNERİ ÖZDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. EMİNE GÜNERİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Fizik dersinde bulunan kavramların öğretilmesi sırasında karşılaşılan sorunları fark ederek bunları yapılandırıcı yaklaşım yöntemi aracılığıyla çözebilmektir.
Dersin tanımı "Yapılandırıcı yaklaşım nedir?", "Neden eğitimde uygulanmalıdır?", "Fizik dersi neden zor ders olarak kabul edilmektedir?", "Fizik dersindeki kavramlar nasıl öğretilmelidir?"

Dersin içeriği
1- Öğrenme ve öğretme kuramlarına genel bir bakış
2- Davranışçılıktan yapılandırmacılığa öğrenme yaklaşımları
3- Geçmişten günümüze yapılandırmacılar ve eğitimde yapılandırmacı yaklaşımlar
4- Neden eğitimde yapılandırmacı yaklaşım gereklidir?
5- Yapılandırmacılık ile ilgili yurt içinde yapılmış yayın ve araştırmalar
6- Yapılandırmacılık ile ilgili yurt içinde yapılmış yayın ve araştırmalar
7- Fizik öğretiminin önemi
8- Fizik öğretiminde yaşanan sorunlar
9- Yapılandırıcı yaklaşımın fizik eğitiminde kullanılması
10- Yapılandırıcı yaklaşımın fizik eğitiminde kullanılması
11- Fizik öğretimindeki materyaller
12- Fizik öğretimindeki materyaller
13- Yapılandırıcı yaklaşımla fizik öğretimindeki materyallerin kullanımı
14- Yapılandırıcı yaklaşımla fizik öğretimindeki materyallerin kullanımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenme ve öğretme kuramları hakkında bilgi sahibi olur.
2- Geçmişten günümüze yapılandırmacılardan ve eğitimde yapılandırmacı yaklaşımlardan haberdar olur.
3- Eğitimde yapılandırmacı yaklaşımlardan haberdar olur.
4- "Neden eğitimde yapılandırmacı yaklaşım gereklidir?" Sorusuna cevap bulur.
5- Fizik öğretiminin önemini kavrar
6- Fizik öğretiminde yaşanan sorunlardan haberdar olur.
7- Yapılandırıcı yaklaşımın fizik eğitiminde kullanabilir.
8- Fizik öğretimindeki materyalleri yapabilir ve etkin kullanabilir.
9- Yapılandırmacılık ile ilgili yurt içinde yapılmış yayın ve araştırmalardan haberdar olur.
10- Yapılandırmacılık ile ilgili yurt dışında yapılmış yayın ve araştırmalardan haberdar olur.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Öğretim İlke ve Yöntemleri, Prof. Dr. Veysel Sönmez Anı Yayınları 2010
Yardımcı Kaynaklar Ulusal ve uluslararası basılmış makaleler ve tezler

Ders ile ilgili dosyalar