Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Matematik > YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMLA TEMEL FİZİK KAVRAMLARININ ÖĞRETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMLA TEMEL FİZİK KAVRAMLARININ ÖĞRETİMİ Birinci düzey İFE 622 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMİNE GÜNERİ ÖZDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. EMİNE GÜNERİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Fizik dersinde bulunan kavramların öğretilmesi sırasında karşılaşılan sorunları fark ederek bunları yapılandırıcı yaklaşım yöntemi aracılığıyla çözebilmektir.
Dersin tanımı "Yapılandırıcı yaklaşım nedir?", "Neden eğitimde uygulanmalıdır?", "Fizik dersi neden zor ders olarak kabul edilmektedir?", "Fizik dersindeki kavramlar nasıl öğretilmelidir?"

Dersin içeriği
1- Öğrenme ve öğretme kuramlarına genel bir bakış
2- Davranışçılıktan yapılandırmacılığa öğrenme yaklaşımları
3- Geçmişten günümüze yapılandırmacılar ve eğitimde yapılandırmacı yaklaşımlar
4- Neden eğitimde yapılandırmacı yaklaşım gereklidir?
5- Yapılandırmacılık ile ilgili yurt içinde yapılmış yayın ve araştırmalar
6- Yapılandırmacılık ile ilgili yurt içinde yapılmış yayın ve araştırmalar
7- Fizik öğretiminin önemi
8- Fizik öğretiminde yaşanan sorunlar
9- Yapılandırıcı yaklaşımın fizik eğitiminde kullanılması
10- Yapılandırıcı yaklaşımın fizik eğitiminde kullanılması
11- Fizik öğretimindeki materyaller
12- Fizik öğretimindeki materyaller
13- Yapılandırıcı yaklaşımla fizik öğretimindeki materyallerin kullanımı
14- Yapılandırıcı yaklaşımla fizik öğretimindeki materyallerin kullanımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenme ve öğretme kuramları hakkında bilgi sahibi olur.
2- Geçmişten günümüze yapılandırmacılardan ve eğitimde yapılandırmacı yaklaşımlardan haberdar olur.
3- Eğitimde yapılandırmacı yaklaşımlardan haberdar olur.
4- "Neden eğitimde yapılandırmacı yaklaşım gereklidir?" Sorusuna cevap bulur.
5- Fizik öğretiminin önemini kavrar
6- Fizik öğretiminde yaşanan sorunlardan haberdar olur.
7- Yapılandırıcı yaklaşımın fizik eğitiminde kullanabilir.
8- Fizik öğretimindeki materyalleri yapabilir ve etkin kullanabilir.
9- Yapılandırmacılık ile ilgili yurt içinde yapılmış yayın ve araştırmalardan haberdar olur.
10- Yapılandırmacılık ile ilgili yurt dışında yapılmış yayın ve araştırmalardan haberdar olur.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2- Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3- Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4- Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5- Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6- Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7- Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8- Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9- Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10- Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11- Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12- Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13- Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14- Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15- Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Öğretim İlke ve Yöntemleri, Prof. Dr. Veysel Sönmez Anı Yayınları 2010
Yardımcı Kaynaklar Ulusal ve uluslararası basılmış makaleler ve tezler

Ders ile ilgili dosyalar