Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR. MURAT BAŞARIR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma ve örnek olay analizi
|
Dersin amacı
|
Sürdürülebilir kalkınma için küresel hedeflein sağlanmasında sosyal sorumluluk anlayışının, uygulama alanlarının rolünü kavramak, sürdürülebilirliği sağlayacak sosyal sorumluluk uygulamaları planlamak.
|
Dersin tanımı
|
Sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk kavramlarının ortaya çıkışından bugünkü kullanım şekline gelinceye kadarki paradigma değişimleri anlatılır, Sürdürülebilir kalkınma için küresel hedefler kavratılır ve örnek KSS çalışmaları üzerinden süreçler değerlendirilir.
|
1- |
Halkla ilişkiler, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk kavramlarının ortak alanları
|
2- |
Sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluğun gelişimini sağlayan paradigmalar
|
3- |
Sürdürülebilir kalkınma için küresel hedeflerin ortaya çıkışı
|
4- |
Sürdürülebilir kalkınma için küresel hedefler
|
5- |
Klasik ve modern sosyal sorumluluk yaklaşımları: Temel felsefeleri
|
6- |
Sosyal sorumluluk alanları ve sürdürülebilirlik I
|
7- |
Sosyal sorumluluk alanları ve sürdürülebilirlik II
|
8- |
Sosyal sorumluluk modelleri: Caroll''un KSS pramidi
|
9- |
Sosyal sorumluluk modelleri: Lantos''''un 3 aşamalı modeli, Sethi''nin sosyal sorumluluk modeli
|
10- |
Sosyal sorumluluk modelleri: Davis''in sosyal sorumluluk modeli
|
11- |
Sosyal sorumluluk modelleri: Wood''un sosyal sorumluluk modeli, Kotlerin altı şeçenekli KSS modeli
|
12- |
Greenwashing, amaca dayalı pazarlama, kalkınma iletişimi
|
13- |
Kurumsal sosyal raporlama GRI, SA8000 standardı
|
14- |
Küresel Sullivan ilkeleri,, Keidanren federasyonu
|
15- |
Aktivist halkla ilişkiler ve sürdürülebilirlik.
|
16- |
Genel değerlendirme.
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sosyal sorumluluk, sürdürülebilirlik ve halkla ilişkilerin ortak çalışma alanlarını bilir
|
2- |
Sürdürülebilir kalkınma için küresel hedefleri sıralayacak
|
3- |
Kurumsal sosyal sorumluluk stratejileri tasarlayabilecek ve uygulayabilecek.
|
4- |
Kurumsal sosyal sorumluluk programlarına ve kampanyalarına toplumun ve çalışanların etkin katılımını planlayabilecek.
|
5- |
Kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarına kurumların yaklaşımlarına tanımlayabilecek ve sürdürülebilirliğin felsefesini yorumlayabilecek
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
15
|
15
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
20
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
114
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Van Het Hof, S., & Hoştut, S. (2015). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramlar, Uygulama ve Örnekler (1). Ankara: Nobel Basım Yayıncılık.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Özüpek, M. N. (2013). Kurum imajı ve sosyal sorumluluk. Eğitim Yayınevi.
Aşan Dilek (2021), Kurumsal sürdürülebilirlik, Ceres yayınları.
|
|