Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ |
İkinci düzey |
EGB 539 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. MUSTAFA GÜÇLÜ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Emre TOPRAKJ
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
İş ve örgüt alanında çalışanlarla ilgili problemlere bilimsel temelli çözümler bulmaya odaklanan örgütsel psikoloji, işgörenlerin iş ve örgütsel çevrelerini daha iyi anlamalarına katkı sağlayacağı ileri sürülebilir. Örgütsel psikoloji dersinin öğrencilerin iş ve örgüt çevrelerine daha kolay uyum sağlama ve örgütsel sahiplenme duygularına katkı sağlayacağı umulmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Örgüt Psikolojisine Giriş, İşgören Moral ve Motivasyonu, Örgütsel İklim, Kültür ve Örgütsel Kültür, Örgütsel Sağlık, İş ve Yaşam Tatmini, Örgütlerde İnsan İlişkileri, Örgütlerde Güç ve Politika, Örgütsel Stres Yönetimi, Örgütsel Çatışma ve Çözümü, Mobbing ve Başa Çıkma, Örgütsel Sosyalleşme, Örgütsel Psikolojide Yeni Yaklaşımlar.
|
1- |
Örgütsel Psikolojiye Giriş
|
2- |
İşgören Moral ve Motivasyonu,
|
3- |
Örgütsel İklim,
|
4- |
Kültür ve Örgütsel Kültür,
|
5- |
Örgütsel Sağlık,
|
6- |
İş ve Yaşam Tatmini,
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Örgütlerde İnsan İlişkileri,
|
9- |
Örgütlerde Güç ve Politika,
|
10- |
Örgütsel Stres Yönetimi,
|
11- |
Örgütsel Çatışma ve Çözümü,
|
12- |
Mobbing ve Başa Çıkma,
|
13- |
Örgütsel Sosyalleşme
|
14- |
Örgütsel Psikolojide Yeni Yaklaşımlar.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dersin konusu, amacı, kapsamı üzerinde durur.
|
2- |
Örgüt Psikolojisine Giriş konusunu kavrar.
|
3- |
İşgören Moral ve Motivasyonu konusunu kavrar.
|
4- |
Örgütsel İklim konusunu kavrar.
|
5- |
Kültür ve Örgütsel Kültür konusunu kavrar.
|
6- |
Örgütsel Sağlık konusunu kavrar.
|
7- |
İş ve Yaşam Tatmini konusunu kavrar.
|
8- |
Örgütlerde İnsan İlişkileri konusunu kavrar
|
9- |
Örgütlerde Güç ve Politika konusunu kavrar.
|
10- |
Örgütsel Stres ve Yönetimi konusunu kavrar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4- Okul liderliğinin temellerini bilme.
5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tutar, Hasan, (2014) Örgütsel Psikoloji, Seçkin Yayıncılık, Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Keser, Aşkın (2014), Çalışma Psikolojisi, Ekin Yayıncılık, Bursa
Vergiliel Tüz, Melek ve Sabuncuoğlu, Zeyyat (2008) Örgütsel Psikoloji, Aktüel Yayınları.
Eren, Erol (2010), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayıncılık
|
|