Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektronik Mühendisliği (y.l.) > TÜRK KLASİK MÜZİĞİ REPERTUARI IV
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK KLASİK MÜZİĞİ REPERTUARI IV İkinci düzey MÜZ326 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİHAL ŞENGÜN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİHAL ŞENGÜN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Türk Klasik Müziği Solfeji ve Kuramı dersinde öğrenilen makam ve usul örneklerine uygun eserlerin uygulamalı olarak öğretilmesi. Türk Klasik Müziği Repertuarı dağarcığının oluşturulması.
Dersin tanımı Geleneksel Türk Müziği Nazariyat sistemi içerisinde yer alan ses sistemi, makamlar ve usullerin pekiştirilmesi için, Türk Müziğinde kullanılan sözlü eser form biçimlerinin uygulamalı olarak örnek eserler üzerinde işlenişini kapsar.

Dersin içeriği
1- Ses ve nefes çalışmaları.
2- Hicazkarlı Kürdilihicazkar Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
3- Arazbarlı Kürdilihicazkar Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
4- Bileşik Kürdilihicazkar Makamı ve küçük usullerden seçilen örnek eser.
5- Şedaraban Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
6- Suzidil Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
7- İşlenilen eserlerin genel tekrarı.
8- VİZE HAFTASI
9- VİZE HAFTASI
10- Tavır, uslup. Ses ve nefes çalışmaları.
11- Evcara Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
12- Hicazkar Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
13- Zirgüleli Suzinak Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
14- Öğrenilen eserlerin usul vurularak uygulamalı olarak tekrar edilmesi.
15- Genel tekrar.
16- FİNAL HAFTASI
17- FİNAL HAFTASI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Şed Makamlar''da (Hicazkarlı Kürdilihicazkar, Arazbarlı Kürdilihicazkar, Birleşik Kürdilihicazkar, Şedaraban, Suzidil, Evcara, Hicazkar, Zirgüleli Suzinak) küçük usullerde ve farklı formlardan seçilmiş eserleri seslendirir.
2- -
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ÖZKAN, İ. Hakkı; Türk Müziği Nazariyatı Solfeji Usulleri, İstanbul 1987. KUTLUĞ, Fikret; Türk Musikisinde Makamlar, İstanbul 2000. YILMAZ, Zeki; Türk Musikisi Dersleri, İstanbul 1983.
Yardımcı Kaynaklar TRT; Ankara-İstanbul Radyoları Arşiv Kaynakları.

Ders ile ilgili dosyalar