Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ELECTRONIC CIRCUITS |
Birinci düzey |
AEE 207 |
Zorunlu |
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HAMDİ ERCAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HAMDİ ERCAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersler teorik olarak işlenmekte daha sonra anlatılan konuların labaratuvar uygulamaları yapılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin elektronik devrelerin özelliklerini ve uygulamalarını anlamalarına yardımcı olmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, elektronik devrelerle ilgili temel kavramları, teoremleri ve uygulamaları içermektedir.
|
1- |
Transistörler: Transistör sembolleri; Transistörün tanımı; PNP ve NPN transistörlerinin yapısı ve çalışması; Transistör karakteristikleri ve özellikleri.
|
2- |
Transistörler: Beyz, kollektör ve emiter konfigürasyonları; Bias, dekuplaj; Transistör testleri.
|
3- |
Transistörlü Yükselticiler: Eşdeğer devreleri ve modelleri, Akım ve gerilim kazancı, giriş ve çıkış empedansları.
|
4- |
Transistör uygulamaları: Yükselteç Sınıfları (A, B, C); Kaskad, Push-Pull Devreler.
|
5- |
Geribesleme ve kararlılığı içeren basit devreler; Osilatörler; Multivibratörler.
|
6- |
Alan etkili transistörler, MOSFETler gibi diğer transistör tipleri ve özellikleri.
|
7- |
İşlemsel Kuvvetlendiriciler; Temel özellikleri.
|
8- |
İşlemsel Kuvvetlendiriciler; Temel uygulamaları.
|
9- |
İntegratör, diferansiyel, voltaj takipçisi ve komparatör devrelerini kullanarak operasyonel kuvvetlendiricilerin çalışması ve işlevleri.
|
10- |
İntegratör, diferansiyel, voltaj takipçisi ve komparatör devrelerini kullanarak operasyonel kuvvetlendiricilerin çalışması ve işlevleri.
|
11- |
Filtreler: Çalışma ve kullanımları; Alçak geçiren filtreler, yüksek geçiren filtreler, band geçiren filtreler, band durduran filtreler.
|
12- |
İşlemsel Kuvvetlendirici uygulamaları: Pozitif ve negatif geri-besleme, osilatörler, multivibratörler.
|
13- |
İşlemsel Kuvvetlendirici uygulamaları: Voltaj Regulatörleri.
|
14- |
Baskı devre boardlarının tanımı ve kullanımı.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Transistörün çalışma prensibini açıklayabilir ve transistörün sağlamlık kontrolünü yapabilir.
|
2- |
Transistörlü devrelerde farklı konfigürasyonlarını ve karakteristiklerini tanıyabilir ve karşılaştırabilir.
|
3- |
Transistör dc öngerilimlemesini analiz eder ve çalışmasını açıklayabilir.
|
4- |
Transistörle gerçekleştirilen osilatör devrelerinin, multivibratör devrelerinin özelliklerini ve çalışmalarını tanımlayabilir.
|
5- |
Diğer transistör tiplerini ve bunların kullanım alanlarını tanımlayabilir.
|
6- |
Temel Op-Amp devre uygulamalarının çalışmalarını ve işlevlerini açıklayabilir.
|
7- |
Op-Ampla gerçekleştirilen filtrelerin çalışmalarını ve işlevlerini açıklayabilir.
|
8- |
Op-Ampla gerçekleştirilen geri-besleme devrelerinin, osilatör devrelerinin multivibratör devrelerinin özelliklerini ve çalışmalarını tanımlayabilir.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
|
2- |
Havacılık operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir.
|
|
3- |
Bakım uygulamaları için gerekli olan modern teknik doküman ve araçları seçip ve kullanabilir.
|
|
4- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ulusal ve uluslararası havacılık otoriteleri tarafından belirlenen yönerge ve/veya üretici talimatları doğrultusunda uygular, sorunları tanımlar ve uygun düzeltici eylemde bulunabilir.
|
|
5- |
Bilgiye erişebilir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
|
|
6- |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
|
|
7- |
Ekip bilincine sahiptir ve gerektiğinde ekip üyeleriyle koordineli çalışabilir.
|
|
8- |
Ulusal ve uluslararası havacılık çevrelerinde alanı ile ilgili bakım kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir, çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
|
|
9- |
Alanı ile ilgili tüm teknik ve idari dokümanları arşivleyebilir ve güncel olarak takip eder.
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle hava yolu ulaştırması konusunda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilmek ve kendini sürekli yenileyebilmek, alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
|
|
11- |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
|
12- |
Teknik resim bilgisini uygulamada etkin kullanır.
|
|
13- |
Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izler, alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar ve sorunlara çözüm önerileri geliştirir, düşüncelerini yazılı /sözlü olarak nicel/nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
|
14- |
Türkçe ve İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.
|
|
16- |
Hava ulaştırma sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre ve iş güvenliği koruma konusunda ve bakım uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilince sahiptir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
10
|
1
|
10
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-Electrical Circuits and Systems - An Introduction for Engineers and Physical Scientists, A.M. Howatson. 2- Fundamentals of Electric Circuit Analysis, C.Paul. 3- Microelectronic Circuits, A.S. Sedra & K.C. Smith. 4- The Analysis and Design of Linear Circuits, R.E. Thomas & A J. Rosa.
|
|