Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik > İLETİŞİM VE KAMUOYU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLETİŞİM VE KAMUOYU Birinci düzey GAZ403 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ALİ KORKMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALİ KORKMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Bu ders medya, siyaset ve demokrasi arasında gittikçe karmaşıklaşan yapısının bazı açılardan araştırmayı hem ulusal hem de uluslararası boyutta araştırmayı amaçlamaktadır. Bu ders aynı zamanda medyanın dördüncü bir kuvvet haline geldiği durumlar ile medyanın uluslararası politika ve ilişkiler, kamuoyu üzerindeki etkisini de araştırmayı amaçlamaktadır.
Dersin tanımı medyanın kamuoyu oluşumuna etkileri

Dersin içeriği
1- Kamuoyu Kavramının Tarihsel Gelişimi
2- Temel Yaklaşımlar
3- Kamuoyu Kavramı
4- Kamuoyunun Nitelikleri
5- Kamuoyunun Oluşması
6- İletişim ve Kamuoyunu Oluşturan Araçlar
7- Medya ve Kitle Kültürü
8- Arasınav
9- Propaganda
10- Propaganda Türleri
11- Propaganda Stratejileri
12- Kamuoyu Kanaatlerinin Ölçülmesi
13- Kamuoyu Yoklamalarının Metodolojisi
14- Kamuoyu Yoklamalarının Metodolojisi
15- Kamuoyu Yoklaması ve Medya İlişkisi
16- Dönem sonu sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Medyayı oluşturan araçları geniş bir açıdan değerlendirebilecektir.
2- Hangi medya aracının kamuoyu oluşumuna daha fazla etki ettiğini değerlendirebilecektir.
3- Kamuoyu kavramını derinlemesine inceleyerek oluşum sürecine yönelik katkılarını belirleyebilecektir.
4- Medyanın kamuoyu oluştururken kullandığı kuram ve modellerin günümüzdeki geçerliliğini test etme imkanı bulacaklardır.
5- Medyanın kamuoyu oluşturma yollarını tanımlayabilme
6- Medya ve kamuoyu ilişkisini açıklayabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 20 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Savaşlarda Kamuoyu Oluşumu- Mustafa Mutlu
Yardımcı Kaynaklar Kamuoyu Araştırmaları- Nurettin Güz

Ders ile ilgili dosyalar