Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (tzs.y.l.iö) > OKUL YÖNETİMİNDE YENİ YAPI VE DAVRANIŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OKUL YÖNETİMİNDE YENİ YAPI VE DAVRANIŞ İkinci düzey EGB 533 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ALPASLAN GÖZLER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. CENK AKBIYIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Okul yönetimi ve okul yönetiminde karşılaşılabilecek yönetim kavramları hakkında bilgi sahibi olma.
Dersin tanımı Örgüt Kültürü Kavramı ve Boyutları, Eğitim ve Okul Yönetimi, okul yönetiminde rol oynayan ögeler, okulda yönetim süreçleri, , eğitim programının yönetimi, öğrenci hizmetlerinin yönetimi, insan kaynaklarının yönetimi, genel hizmetlerin yönetimi, okul-çevre ilişkileri, okul yöneticisinin davranışı ve Okul Yönetiminde Liderlik.

Dersin içeriği
1- Eğitim Sistemi ve Okullar
2- Örgüt Kültürü Kavramı ve Boyutları
3- Okul Kültürünün; İklim, Sağlık, Sosyalleşme ve Etkililik İle Olan İlişkisi
4- Eğitim ve Okul Yönetimi
5- Okulda Yönetim Süreçleri
6- Okulda Yönetim Süreçleri
7- Okulda Yönetim Süreçleri
8- Okulu Zeki Bir Örgüt Haline Getirme
9- Öğrenen Örgüt Olarak Okul ve Gelişimi
10- İnsan Kaynaklarının Yönetimi
11- Öğrenci Hizmetlerinin Yönetimi
12- Eğitim-Öğretim İle İlgili Hizmetlerin Yönetimi
13- Okul İşletmesi
14- Okul Yöneticisinin Davranışı ve Okul Yönetiminde Liderlik
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Örgüt Kültürünün Öğelerini Açıklar
2- Okul Yönetiminde Rol Oynayan Öğeleri Tartışır
3- Okulda Yönetim Süreçlerini Söyler
4- Eğitim Programının, insan Kaynaklarının ve Genel Hizmetlerin Yönetimini açıklar
5- Öğrenen Örgüt Olarak Okulların Özelliklerini Açıklar
6- Okul Kültürünün; İklim, Sağlık, Sosyalleşme ve Etkililik İle Olan İlişkisini Tartışır
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 3 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 1 25 25
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Doğan,Binali (2007). Örgüt Kültürü, Beta Yayınevi
Yardımcı Kaynaklar Doğan,Binali (2007). Örgüt Kültürü, Beta Yayınevi Haydar Taymaz (2000), Okul Yönetimi, Pegem A Yayınları. Musa Gürel (2005), Okul Yönetimi, Eğitim Kitabevi. İrfan Erdoğan (2008), Eğitim ve Okul Yönetimi, Alfa Yayınları Çelik, Vehbi (2012). Okul Kültürü ve Yönetimi, Pegem A Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar