Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ALPASLAN GÖZLER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. CENK AKBIYIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Okul yönetimi ve okul yönetiminde karşılaşılabilecek yönetim kavramları hakkında bilgi sahibi olma.
|
Dersin tanımı
|
Örgüt Kültürü Kavramı ve Boyutları, Eğitim ve Okul Yönetimi, okul yönetiminde rol oynayan ögeler, okulda yönetim süreçleri, , eğitim programının yönetimi, öğrenci hizmetlerinin yönetimi, insan kaynaklarının yönetimi, genel hizmetlerin yönetimi, okul-çevre ilişkileri, okul yöneticisinin davranışı ve Okul Yönetiminde Liderlik.
|
1- |
Eğitim Sistemi ve Okullar
|
2- |
Örgüt Kültürü Kavramı ve Boyutları
|
3- |
Okul Kültürünün; İklim, Sağlık, Sosyalleşme ve Etkililik İle Olan İlişkisi
|
4- |
Eğitim ve Okul Yönetimi
|
5- |
Okulda Yönetim Süreçleri
|
6- |
Okulda Yönetim Süreçleri
|
7- |
Okulda Yönetim Süreçleri
|
8- |
Okulu Zeki Bir Örgüt Haline Getirme
|
9- |
Öğrenen Örgüt Olarak Okul ve Gelişimi
|
10- |
İnsan Kaynaklarının Yönetimi
|
11- |
Öğrenci Hizmetlerinin Yönetimi
|
12- |
Eğitim-Öğretim İle İlgili Hizmetlerin Yönetimi
|
13- |
Okul İşletmesi
|
14- |
Okul Yöneticisinin Davranışı ve Okul Yönetiminde Liderlik
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Örgüt Kültürünün Öğelerini Açıklar
|
2- |
Okul Yönetiminde Rol Oynayan Öğeleri Tartışır
|
3- |
Okulda Yönetim Süreçlerini Söyler
|
4- |
Eğitim Programının, insan Kaynaklarının ve Genel Hizmetlerin Yönetimini açıklar
|
5- |
Öğrenen Örgüt Olarak Okulların Özelliklerini Açıklar
|
6- |
Okul Kültürünün; İklim, Sağlık, Sosyalleşme ve Etkililik İle Olan İlişkisini Tartışır
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4- Okul liderliğinin temellerini bilme.
5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
3
|
48
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
3
|
48
|
Ödevler
|
1
|
20
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
1
|
25
|
25
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Doğan,Binali (2007). Örgüt Kültürü, Beta Yayınevi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Doğan,Binali (2007). Örgüt Kültürü, Beta Yayınevi
Haydar Taymaz (2000), Okul Yönetimi, Pegem A Yayınları.
Musa Gürel (2005), Okul Yönetimi, Eğitim Kitabevi.
İrfan Erdoğan (2008), Eğitim ve Okul Yönetimi, Alfa Yayınları
Çelik, Vehbi (2012). Okul Kültürü ve Yönetimi, Pegem A Yayınları.
|
|