Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İÇ MEKAN TASARIMI |
Üçüncü düzey |
EUT S23 |
|
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. TUĞBA ANDAÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZYÜZE
|
Dersin amacı
|
MEKAN TASARIM AŞAMALARINDA İÇ MEKAN TASARIMININ ÖNEMİNİN KAVRANMASI,GENEL OLARAK İÇ MEKAN TASARIM KONULARINA BİR BAKIŞ AÇISI OLUŞTURULMASI,İÇ MEKAN TASARIMININ DİĞER TASARIM DİSİPLİNLERİ İLE İLİŞKİSİNİN AKTARILMASI.
|
Dersin tanımı
|
İÇ MEKAN TASARIMINDA MİMARLIK MEZUNLARINI DOĞRU BİR BAKIŞ AÇISI İLE HAREKET EDECEK DÜZEYE GETİRMEK İÇİN VERİLEN İÇ MEKAN TASARIM AŞAMALARININ DETAYLARI.
|
1- |
DERSİN GENEL TANIMI
|
2- |
MEKAN NEDİR? İÇ MEKAN NEDİR? İÇERİK SUNUMU
|
3- |
MEKAN BİLEŞENLERİ NEDİR?MEKAN ALGISI NASIL OLUŞTURULU?
|
4- |
İÇ MEKAN TASARIMINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İRDELENMESİ
|
5- |
İÇ MEKAN TASARIMINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İRDELENMESİ
|
6- |
İÇ MEKAN TASARIMINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İRDELENMESİ
|
7- |
İÇ MEKAN TASARIMINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İRDELENMESİ
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
UYGULAMA PROJESİNİN BELİRLEMESİ
|
10- |
UYGULAMA PROJESİNİN YÜRÜTÜLMESİ
|
11- |
UYGULAMA PROJESİNİN YÜRÜTÜLMESİ
|
12- |
UYGULAMA PROJESİNİN YÜRÜTÜLMESİ
|
13- |
UYGULAMA PROJESİNİN YÜRÜTÜLMESİ
|
14- |
UYGULAMA PROJESİNİN SUNUMLARI ve DEĞERLENDİRLMESİ
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İÇ MEKAN NEDİR''İN TANIMINI DOĞRU YAPABİLMESİ
|
2- |
İÇ MEKAN TASARIMINA GENEL BİR BAKIŞ AÇISI KAZANMASI
|
3- |
İÇ MEKAN RÖLÖVESİ ALABİLMEK ve ÇİZİM OLARAK SUNUM YAPABİLMEK
|
4- |
İÇ MEKAN ÇİZİMLERİNDE GENEL TEKNİK BECERİLER KAZANMASI
|
5- |
RENK,DOKU TANIMLARINI SAĞLIKLI BİR ŞEKİLDE MİMARİYE YANSITMA BECERİSİ
|
6- |
BAĞLAM,FONKSİYON TANIMLARINI SAĞLIKLI BİR ŞEKİLDE MİMARİYE YANSITMA BECERİSİ
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
4- |
Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
2
|
2
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
2
|
2
|
Toplam iş yükü
|
|
|
52
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
1
|
20
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
MİMARLIK ÜZERİNE ON KİTAP,VITRUVIUS , MUTLULUĞUN MİMARİSİ,ALAIN DE BOTTON, İÇ MEKAN TASARIMI NEDİR? , GRAEME BROOKER MİMARLIK,BİÇİM ,MEKAN, DÜZEN , FRANCIS D.K. CHING
|
|