Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Pedodonti (ankara Ü. Ort. Dr) > İÇ MEKAN TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İÇ MEKAN TASARIMI Üçüncü düzey EUT S23 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. TUĞBA ANDAÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZYÜZE
Dersin amacı MEKAN TASARIM AŞAMALARINDA İÇ MEKAN TASARIMININ ÖNEMİNİN KAVRANMASI,GENEL OLARAK İÇ MEKAN TASARIM KONULARINA BİR BAKIŞ AÇISI OLUŞTURULMASI,İÇ MEKAN TASARIMININ DİĞER TASARIM DİSİPLİNLERİ İLE İLİŞKİSİNİN AKTARILMASI.
Dersin tanımı İÇ MEKAN TASARIMINDA MİMARLIK MEZUNLARINI DOĞRU BİR BAKIŞ AÇISI İLE HAREKET EDECEK DÜZEYE GETİRMEK İÇİN VERİLEN İÇ MEKAN TASARIM AŞAMALARININ DETAYLARI.

Dersin içeriği
1- DERSİN GENEL TANIMI
2- MEKAN NEDİR? İÇ MEKAN NEDİR? İÇERİK SUNUMU
3- MEKAN BİLEŞENLERİ NEDİR?MEKAN ALGISI NASIL OLUŞTURULU?
4- İÇ MEKAN TASARIMINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İRDELENMESİ
5- İÇ MEKAN TASARIMINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İRDELENMESİ
6- İÇ MEKAN TASARIMINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İRDELENMESİ
7- İÇ MEKAN TASARIMINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İRDELENMESİ
8- ARA SINAV
9- UYGULAMA PROJESİNİN BELİRLEMESİ
10- UYGULAMA PROJESİNİN YÜRÜTÜLMESİ
11- UYGULAMA PROJESİNİN YÜRÜTÜLMESİ
12- UYGULAMA PROJESİNİN YÜRÜTÜLMESİ
13- UYGULAMA PROJESİNİN YÜRÜTÜLMESİ
14- UYGULAMA PROJESİNİN SUNUMLARI ve DEĞERLENDİRLMESİ
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İÇ MEKAN NEDİR''İN TANIMINI DOĞRU YAPABİLMESİ
2- İÇ MEKAN TASARIMINA GENEL BİR BAKIŞ AÇISI KAZANMASI
3- İÇ MEKAN RÖLÖVESİ ALABİLMEK ve ÇİZİM OLARAK SUNUM YAPABİLMEK
4- İÇ MEKAN ÇİZİMLERİNDE GENEL TEKNİK BECERİLER KAZANMASI
5- RENK,DOKU TANIMLARINI SAĞLIKLI BİR ŞEKİLDE MİMARİYE YANSITMA BECERİSİ
6- BAĞLAM,FONKSİYON TANIMLARINI SAĞLIKLI BİR ŞEKİLDE MİMARİYE YANSITMA BECERİSİ
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3- Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4- Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 2 2
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 20
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar MİMARLIK ÜZERİNE ON KİTAP,VITRUVIUS , MUTLULUĞUN MİMARİSİ,ALAIN DE BOTTON, İÇ MEKAN TASARIMI NEDİR? , GRAEME BROOKER MİMARLIK,BİÇİM ,MEKAN, DÜZEN , FRANCIS D.K. CHING

Ders ile ilgili dosyalar