Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Çin Dili ve Edebiyati > YAZILI ANLATIM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAZILI ANLATIM Birinci düzey ÇDE401 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Chinese
Koordinatör PROF. YINGJIE WANG
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. LIU ZHAOMING
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Öğrencilerin yazma pratiğini geliştirmek ve edebi dilde yazı yazabilmelerini sağlamak.
Dersin tanımı Bu ders Çince karakterlerini pratiğini yaparak ve uygulayarak yazı yazma becerilerine dayalıdır.

Dersin içeriği
1- Verilen Materyallere göre Kompozisyon Yazmak (1) ve Dikte (1)
2- Verilen Materyallere göre Kompozisyon Yazmak (1) ve Dikte (2)
3- Kendini Tanıtma
4- Verilen Materyallere göre Kompozisyon Yazmak (2) ve Resim (1)
5- Verilen Materyallere göre Kompozisyon Yazmak (2) ve Resim (2)
6- Verilen Materyallere göre Kompozisyon Yazmak (3)
7- Ara Sınava Hazırlık
8- Ara Sınav
9- Davet mektubu
10- Sosyal Mektup
11- Şehri Tanıtmak
12- Köyünü Tanıtmak
13- Okulunu Tanıtmak
14- Final Sınavına Hazırlık
15- Final Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ders Kitabına bağlı kalarak genel konular hakkında yazı yazabilirler.
2- Yazım ve gramer hataları olan bir kompozisyonu düzeltebilirler.
3- Öğrenciler kısa cümleleri doğru yazabilirler fakat sözcük diziminde hala hata yapabilmektedirler.
4- Öğrenciler karmaşık cümleleri doğru yazabilirler fakat sözcük diziminde hala hata yapabilmektedirler.
5- Öğrenciler kısa paragrafları doğru yazabilirler fakat noktalama işaretlerinde hata yapabilmektedirler.
6- Çince yazma becerisi kazandırır.
7- Çince deyimler, atasözleri öğrenilir.
8- Bir kelimeyle birden fazla anlam ifade etme yeteneğine sahip olur.
9- Çince noktalama işaretlerinin anlamlarını öğrenir.
10- Öğrenci güzel yazı yazma yöntemlerini öğrenir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çince dil bilgisi, Çin Kültürü, Çin Tarihi ve Çin Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Çince yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Çin Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18- Yeni kültürel faaliyetleri tanımada yardımcı olur.
19- Çin'in tarihi geçmişini ortaya koyarak bireylerin Çin'in dünü ile bugününü anlamasına yardımcı olur.
20- Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 8 2 16
Sunum / Seminer hazırlama 6 3 18
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hanyu Xiezuo Jiaocheng, Zhao Jianhua and Zhu Bingyao, Beijing Language and Culture University Press,2003.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar