Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > AVİYONİK NAVİGASYON SİSTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AVİYONİK NAVİGASYON SİSTEMLERİ Birinci düzey SHA 614 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İLKE TÜRKMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. İLKE TÜRKMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Aviyonik navigasyon sistemlerin çalışma prensiplerini derinlemesine öğretmek.
Dersin tanımı Aviyonik navigasyon sistemleri

Dersin içeriği
1- Aviyonik navigasyon sistemlerin sınıflandırılması
2- Ataletsel Navigasyon Sistemleri (ANS) ve hata kaynakları
3- Jirokararlaştırılmış (Gimballed) Ataletsel Navigasyon Sistemi
4- Analitik (Strapdown) Ataletsel Navigasyon Sistemi
5- ANS hatalarını modellenmesi ve analizi
6- Yer Radyo-Navigasyon Sistemleri, VOR/DME uçak konum bulma sistemleri
7- Doppler radarının kullanımına dayanan navigasyon sistemler
8- Uydu radyonavigasyon sistemlerinin temelleri, Küresel Konumlama Sistemi (GPS)
9- Diferansiyel Küresel Konumlama Sistemi (DGPS), Uydu radyo navigasyon sistemlerinin doğruluğu ve iyileştirme yöntemleri
10- En iyi doğrusal ayrık Kalman süzgeci
11- En iyi ayrık Kalman süzgecinin kararlılığı, Korelasyon bağıntıya sahip sistem ve ölçme gürültülerinin mevcut olduğu durum için ayrık Kalman süzgeci
12- Doğrusal olmayan kestirim, Doğrusallaştırılmış Kalman süzgeci, Genişletilmiş Kalman süzgeci
13- ANS’in dış bilgi ile Kalman süzgeci temelinde desteklenmesi şemaları
14- Tümleştirilmiş navigasyon sistemleri, Tümleştirilmiş ANS/GPS
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Aviyonik navigasyon sistemlerin türleri ve çalışma prensipleri hakkında temel bilgiye sahip olmak
2- Küresel Konumlama Sistemi (GPS)’in, ve Diferansiyel Küresel Konumlama Sistemi (DGPS)’in çalışma prensiplerini ve hata kaynaklarını bilmek
3- Kalman süzgecini navigasyona uygulayabilmek
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 5 3 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 8 4 32
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 6 36
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kayton, M. and Fried, W.R., 1997. Avionics Navigation Systems, John Wiley & Sons, Inc. New York.
Yardımcı Kaynaklar Kayton, M. and Fried, W.R., 1997. Avionics Navigation Systems, John Wiley & Sons, Inc. New York.

Ders ile ilgili dosyalar