Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EMEL ALAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Doktora öğrencilerine adezyon molekülleri ve hücre bağlantıları konusunda bilgi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Adezyon molekülleri, hücrelerin özgül olarak dokulara yönlenmelerinde, birbirlerini tanımalarında, embriyogenez, hücre büyümesi, hücre farklılaması ve inflamasyon gibi olguların düzenlenmesinde görev alırlar.
|
1- |
Adezyon Moleküllerine Giriş
|
2- |
Hücre adezyon moleküllerinin sınıflandırılması
|
3- |
Kalsiyum Bağımlı Moleküller
|
4- |
Kadherinler
|
5- |
Selectinler
|
6- |
Kalsiyum Bağımsız Moleküller
|
7- |
İmmunglobulin Süperailesi
|
8- |
İntegrinler
|
9- |
Adezyon Molekülleri ve Hastalıklardaki Yeri
|
10- |
Arasınav
|
11- |
Hücre Bağlantılarına Giriş
|
12- |
Hücre Bağlantılarının Sınıflandırılması
|
13- |
Tıkayıcı Bağlantılar
|
14- |
Tutundurucu Bağlantılar
|
15- |
Oluklu Bağlantılar
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hücre adezyon moleküllerinin sınıflandırılmasını yapma
|
2- |
Kalsiyum Bağımlı Moleküller, kadherinler ve selectinler hakkında bilgi sahibi olma
|
3- |
Kalsiyum Bağımsız Moleküller, immunglobulin süperailesi ve integrinler hakkında bilgi sahibi olma
|
4- |
Adezyon Molekülleri ve hastalıklardaki yerini bilme
|
5- |
Hücre Bağlantıları ve hücre Bağlantılarının sınıflandırılmasını yapabilme
|
6- |
Tıkayıcı Bağlantılar, tutundurucu Bağlantılar ve oluklu Bağlantılar hakkında bilgi sahibi olma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
16
|
1
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
16
|
2
|
32
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
16
|
1
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
98
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hücre (Çeviri editörleri: Meral Sakızlı, Neşe Atabey, İzmir Tıp Kitabevi, 2006)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
- Gartner LP, Hıatt JL, Histology, WB Saunders Company, 1997 - Kierszenbaum AL. Histology and Cell Biology, Mosby, 2002 - Junqueıra LC, Carneiro J. Basic Histology, Text and Atlas, Lange, 2003 - Bacha WJ, Bacha LM. Color Atlas of Veterinary Histology, Blackwell Publishing, 2006. - Ross MH, Pawlina W, Histology, Text and Atlas, Lippincot Williams&Wilkins, 2006 - Samuelson DA. Textbook of Veterinary Histology, Saunders, Elsever, 2007.
|
|