Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FELSEFEYE GİRİŞ |
Üçüncü düzey |
DKA209 |
|
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET YILDIZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. AHMET YILDIZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu ders felsefi düşüncenin temel özelliklerini, ana konularını, önemli felsefi sistemleri ve savunucularını tanıtmayı, eleştirel bir şekilde ele almayı hedefler.
|
Dersin tanımı
|
Felsefeye giriş dersi, felsefeyi, felsefenin temel konularını ve öne çıkan felsefi sistemleri eleştirel bir tarzda işleyen bir derstir.
|
1- |
Felsefe Nedir? Felsefenin Din, Sanat ve Bilim ile ilişkisi, Felsefenin Temel Disiplinleri, Felsefenin Değeri
|
2- |
Metafizik, Metafiziğin Farklı Anlam ve Türleri, Metafizik Eleştirileri.
|
3- |
Töz Metafiziği, Süreç Felsefesi ve Varoluş Felsefesi
|
4- |
Din Felsefesi, İman-Akıl İlişkisi, Din dili, Tanrı Anlayışları
|
5- |
Teolojik Argümanlar, Ateizm, Agnostisizm, Fideizm
|
6- |
Epistemoloji, Bilginin Doğası ve Temellendirme Sorunu, Bilgi Türleri, Bilginin Kaynağı
|
7- |
Bilginin İmkanı ve Sınırları, Kıta Epistemolojisi
|
8- |
Bilim Felsefesi, Mantıkçı Pozitivist Bilim Anlayışı, Yanlışlamacı Bilim Görüşü
|
9- |
Devrimci Bilim Anlayışı, Çoğulcu Bilim Anlayışı
|
10- |
Etik, Normatif Etik
|
11- |
Meta-etik ve Uygulamalı Etik
|
12- |
Siyaset Felsefesi, Temel Problemler
|
13- |
Estetik, Temel Konular
|
14- |
Eğitim Felsefesi, Eğitim Felsefesindeki Temel Akımlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Felsefi düşüncenin genel özelliklerini ve felsefenin temel disiplinlerini açıklar.
|
2- |
Eleştirel, kapsamlı ve analitik düşünme becerisi kazanır.
|
3- |
Felsefenin ana disiplinlerinin temel problemlerini ve bu alanlarda öne çıkan felsefi sistemleri açıklayabilir.
|
4- |
Felsefi kavramları doğru bir şekilde kullanabilir.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
4- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
5- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
|
|
6- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
1
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
1
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
1
|
2
|
Toplam iş yükü
|
|
|
66
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ahmet Cevizci, Felsefeye Giriş, Say Yayınları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Boethius, Felsefenin Tesellisi; Platon, Sokrates'in Savunması; H.Heimsoeth, Felsefenin Temel Disiplinleri
|
|