Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > TENİS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TENİS Birinci düzey BSÖ 312 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Mustafa KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze-Gözlem tekniği-Gösterip Yaptırma tekniği ve Uzaktan eğitim ders işlenişindeki tekniklere yer verilmiştir.
Dersin amacı Temel becerileri ve teknik biilgileri uygulama kapasitesine sahip olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Tenis Öğrenimi

Dersin içeriği
1- Raket tutuşu, top sektirme çalışmaları, forehand ve backhand gölge çalışması tenisin tanımı tarihçesi, tenisin ve tenisçinin ahlakı.
2- Gölge çalışması. Sabit bekleyen öğrencinin forehand ve backhand vuruşu yapması.
3- Sabit bekleyen öğrenciye file önünden el ile atılan topa vuruş yapma.
4- Raketle atılan toplara forehand ve back hand vuruş çalışması
5- Forehand ve Backhand vuruşlara kort stratejisinin uygulanması.
6- Forehand ve Backhand vuruşlara kort stratejisinin uygulanması.
7- Yaklaşma vuruşunun çalışılması
8- Yaklaşma vuruşu çalışmaları ve uygulamaları
9- Ara sınavı ve kombine vuruşlar
10- Smaç vuruşu ve basamaklaması kombine çalışmalar
11- Kombine uygulamaların yapılması
12- Servis vuruşu basamaklaması
13- Servis vuruşu uygulaması
14- Maç kuralları, tekler ve çiftler maçı uygulaması
15- Müsabaka tenisi ve maç kazanma sanatı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Top sektirme becerisini uygular
2- Tenisin tanımı ve tarihçesini öğretir
3- Forehand ve backhand vuruşları uygular
4- Raketle atılan toplara forehand ve backhand vuruşları uygular
5- Vole vuruşunu uygular
6- Smaç vuruşunu uygular
7- Servis vuruşunu uygular.
8- Maç yapar.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 6 36
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Teniste Beceri Öğrenim ve Öğretim Yaklaşımları
Yardımcı Kaynaklar ders notları

Ders ile ilgili dosyalar