Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İslam Tarihi ve Sanatlari (tezsiz Y.lis) > MESLEK ÇALGISI VIII (VİYOLONSEL)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEK ÇALGISI VIII (VİYOLONSEL) İkinci düzey MÜZ406.8 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör EĞİTİM GÖREVLİSİ AYNA APAYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ.DR. AYNA ISABABAYEVA, YRD.DOÇ.DR. Levent DEĞİRMENCİOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Derste viyolonsel icrasında teorik ve pratik bilgileri verilmektedir
Dersin tanımı Viyolonsel çalma sanatı ve kültürünün öğretilmesi

Dersin içeriği
1- Dört oktavlı gam. Sağ el için alıştırma. Farklı tekniği için iki etüt. Dört-beş pozisyonlu alıştırma.
2- Dört oktavlı gam. Sağ ve sol el için alıştırma. İki,üç etüt.
3- Dört oktavlı gam. Arpej. Paralel minör. Sağ ve sol el için alıştırma. Farklı tekniği için iki etüt
4- Dört oktavlı gam . Arpej. Paralel minör. Sağ ve sol el için alıştırma. Farklı tekniği için iki etüt.
5- Dört oktavlı gam farklı yaylarla. Çift sesli alıştırma.
6- Dört oktavlı gam farklı yaylarla. Arpej. Paralel minör. Farklı tekniği için iki etüt
7- Dört oktavlı gam farklı yaylarla. Arpej. Paralel minör. Farklı tekniği için iki etüt ya da Bach’ın süitinden 2 bölüm
8- SINAV HAFTASI
9- SINAV HAFTASI
10- Sağ el tekniği için alıştırma. Farklı tekniği için iki parça .Sonattan 2-3 bölüm
11- Sol el tekniği için alıştırma. İki parça.
12- İki parça. Farklı tekniği için iki etüt. Akort teknikleri için bir etüt.
13- İki parça. Farklı tekniği için iki etüt.
14- Eşlikle icra teknikleri. İki parça. Farklı tekniği için iki etüt.
15- Final programı: 2,3 parça veya sonattan 1-2 bölüm. Bach’ın süitinden 2 bölüm.
16- FİNAL HAFTASI
17- FİNAL HAFTASI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sağ ve sol elleri tekniklerinin gelişmesi
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Marderovsky's Cello School, Suzuki's Cello School
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar