Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > HÜCRESEL VE MOLEKÜLER İMMUNOLOJİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HÜCRESEL VE MOLEKÜLER İMMUNOLOJİ I Birinci düzey VGB 523 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ESMA GAMZE AKSEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze-online
Dersin amacı Rekombinant aşı üretim teknikleri hakkında bilgi vermek.
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Aşılar hakkında genel bilgi
2- Rekombinant aşı teknolojisinin tanımı
3- Rekombinant aşıların konvansiyonel aşılardan farkı
4- Rekombinant aşı teknolojisinin kullanım alanları
5- Rekombinant aşı teknolojileri
6- Subunit aşılar
7- Sentetik peptit aşıları
8- Ara Sınav
9- DNA aşıları
10- Virüs benzeri partikeller
11- Rekombinant bitki tabanlı aşılar
12- Viral vektörler
13- Bakteriyel vektörler
14- Günümüzde kullanılan lisanslı rekombinant aşılar
15- Gelecekte rekombinant aşı teknolojisi
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Aşıların temel prensiplerini ve bağışıklık kazandırma yöntemlerini açıklayabilme.
2- Rekombinant aşı teknolojisinin ne olduğunu ve nasıl çalıştığını açıklayabilme.
3- ekombinant ve konvansiyonel aşıların üretim süreçlerini karşılaştırabilme.
4- Rekombinant aşı teknolojisinin enfeksiyon hastalıklarından kanser tedavisine kadar farklı kullanım alanlarını sıralayabilme.
5- Farklı rekombinant aşı türlerini (subunit, vektör, VLP, DNA vb.) tanımlayabilme.
6- Subunit aşıların nasıl üretildiğini ve çalışma prensiplerini açıklayabilme.
7- Sentetik peptit aşıların yapısını ve nasıl üretildiğini tanımlayabilme.
8- DNA aşılarının nasıl çalıştığını ve üretim süreçlerini açıklayabilme.
9- Virüs benzeri partikellerin (VLP) yapısını ve çalışma mekanizmasını açıklayabilme.
10- Viral vektörlerin tanımını ve rekombinant aşı teknolojisindeki rollerini açıklayabilme.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 8 80
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Vaccines, 6th Edition. Authors: Stanley Plotkin, Walter Orenstein, Paul Offit, Elsevier, 2017. 2. Recombinant Virus Vaccines, Methods, Protocols and Strategies. Authors: Maureen Ferran, Gary R. Skuse, Springer Library, 2015
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar