Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Felsefe > İSLAM FELSEFESİ TARİHİ 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İSLAM FELSEFESİ TARİHİ 2 Birinci düzey FEL306 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AHMET KAMİL CİHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AHMET KAMİL CİHAN DOÇ. DR. MUSTAFA YILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yARD. DOÇ. DR. SALİH YALIN
Dersin veriliş şekli TAKRİR, SORU CEVAP
Dersin amacı İbn Sina sonrası ortaya çıkan çeşitli felsefi akımları sistematik bir şekilde kavramak.
Dersin tanımı İslam kültüründe ortaya çıkan felsefi ekolleri, temsilcileri ve görüşleriyle birlikte öğreten bir derstir.

Dersin içeriği
1- İbn Sina ve düşüncesi
2- İbn Bacce ve düşüncesi
3- İbn Rüşd ve düşüncesi
4- İbn Tufeyl ve düşüncesi
5- Sühreverdi ve düşüncesi
6- Gazali ve düşüncesi
7- Ebul-berekat el-bağdadi ve düşüncesi
8- Fahrettin Razi ve düşüncesi
9- SadrettinKonevi ve düşüncesi
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci farklı ekolleri ve görüşleri öğrenir.
2- Felsefi sorunlara çözüm bulma yöntemlerini kazanır
3- Mevcut felsefi kültürümüzün arkaplanını keşfeder.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15- Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 14 2 28
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     112
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hasan Şahin, İslam Felsefesi Tarihi Dersleri, Ankara 2000.
Yardımcı Kaynaklar İslam Felsefesi: Tarih ve Problemler, İSAM, İstanbul 2016, 3. baskı.

Ders ile ilgili dosyalar