Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA ALÇI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUSTAFA ALÇI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sözlü Sunum
|
Dersin amacı
|
Analog tümdevrelere genel bir bakış yapılması ve işlemsel kuvvetlendirici 741’in giriş katı, kazanç katı ve çıkış katı için DC ve küçük işaret analizlerinin yapılması amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Analog tümdevre yapılarına genel bir bakış, 741 işlemsel kuvvetlendiricisinin; giriş, kazanç ve çıkış katlarının DC analizi ve küçük işaret analizinin yapılması, CMOS işlemsel kuvvetlendiricisi, İşlemsel kuvvetlendiricilerin frekans kompanzasyonunun incelenmesi, MOSFET''lerdeki zayıf, orta ve güçlü evirtim bölgelerinin incelenmesi, farklı programlar kullanarak bilgisayar destekli benzetimler yapılması.
|
1- |
Analog tümdevrelere genel bakış.
|
2- |
Fark kuvvetlendiricileri; çeşitleri ve DC analizi
|
3- |
Fark kuvvetlendiricilerinin AC analizi
|
4- |
Akım aynaları, çeşitleri ve tümdevrelerde kullanımı
|
5- |
741 Op Amp’ın giriş, kazanç ve çıkış katları
|
6- |
Op Amp’ın her katının DC analizi.
|
7- |
Op Amp’ın giriş katının küçük işaret analizi.
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Op Amp’ın kazanç ve çıkış katlarının küçük işaret analizi.
|
10- |
CMOS Op Amp’lar ve Slew Rate Kavramı.
|
11- |
MOSFET''lerde weak, moderate ve strong inversiyon bölgelerinde çalışma
|
12- |
Op Amp’ın frekans cevabı.
|
13- |
Farklı bilgisayar programları ile devre tasarımı.
|
14- |
Farkı bilgisayar programları ile devre simülasyonu.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Fark kuvvetlendiricilerinin ve çeşitlerinin anlaşılması.
|
2- |
Bir Op Amp’ın giriş, kazanç ve çıkış katlarının anlaşılması.
|
3- |
Bir Op Amp’ın tasarımında kullanılan akım aynaları ve çeşitlerinin anlaşılması
|
4- |
Bir Op Amp''''ın her bir katının DC analizinin yapılması.
|
5- |
Bir Op Amp''ın frekans cevabı ve slew rate kavramlarının anlaşılması.
|
6- |
Tümdevre tasarımında bazı tasarım ve simülasyon programlarının kullanılması.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
|
|
6- |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
|
7- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
1
|
30
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• S. Sedra, K. C. Smith, “Microelectronic Circuits”, Oxford Uni. Press, 1998.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• K. R. Laker, W. M. C. Sansen, “Design of Analog Integrated Circuits & Systems”, Mc Graw-Hill, 1994.
• Gordon W. Roberts, A. S. Sedra, “SPICE”, Second Edition, Oxford Uni. Press, 1997.
|
|