Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > PAZARLAMA İLKELERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PAZARLAMA İLKELERİ Birinci düzey A-İŞL207 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. LEYLA LEBLEBİCİ KOÇER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. LEYLA LEBLEBİCİ KOÇER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze eğitim
Dersin amacı Temel düzeyde pazarlama bilgileri vermek suretiyle öğrencilerin pazarlama faaliyetlerini anlamaları, planlamaları ve değerlendirmelerini sağlamak.
Dersin tanımı En önemli işletme faaliyeti olan pazarlamanın; fonksiyonlarını, bileşenlerini ve uygulamalarını öğreten bir derstir.

Dersin içeriği
1- Pazarlamanın konusu, kapsamı ve gelişimi
2- Pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler
3- Pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler
4- Pazar bölümlendirme
5- Pazar araştırması
6- Tüketici davranışları
7- Endüstriyel alıcı davranışları
8- Ara sınav
9- Pazarlama bileşenleri: Ürün
10- Pazarlama bileşenleri: Ürün
11- Pazarlama bileşenleri: fiyat
12- Pazarlama bileşenleri: dağıtım
13- Pazarlama bileşenleri:dağıtım
14- Pazarlama bileşenleri: tutundurma
15- Pazarlama bileşenleri: tutundurma
16- Yarıyıl sonu sınavı
17- Yarıyıl sonu sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Pazarlama kavramını özümser ve yerli yerinde kullanır.
2- Pazarlamanın makro ve mikro çevresini kavrar.
3- Pazarlama karması elemanlarını tanır ve uygun karmalar oluşturur.
4- Pazar analizi yapar.
5- Pazarlama planlamasını hazırlar.
6- Pazarlama uygulamalarını yapar.
7- Tüketici ve örgütsel müşteri davranışlarını etkileyen faktörleri analiz edebilir.
8- Pazarlama bilgi sistemi hakkında bilgi sahibi olur.
9- Pazarlama Araştırması yapar.
10- Pazar bölümlendirme yapar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 18 18
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Pazarlama İlkeleri Prof.Dr.İsmet Mucuk Türkmen Kitabevi
Yardımcı Kaynaklar Tüm genel pazarlama kitapları

Ders ile ilgili dosyalar